„Eurovizijos“ atrankos atomazga – jau visai čia pat: balsuokite, kas verčiausias keliauti į Bazelį

„Eurovizijos“ atranka pasiekė finišo tiesiąją – šeštadienio vakarą sužinosime, kuris iš dvylikos pretendentų šiemet atstovaus Lietuvai gegužę Bazelyje vyksiančiame dainų konkurse. O ką palaikote jūs? Žmonės.lt kviečia nuomonę išreikšti apklausoje.
Nacionalinės „Eurovizijos“ atrankos finalas įvyks jau šeštadienio vakarą Kauno „Žalgirio“ arenoje.
Komisijos balai bus sumuojami su tiesiogiai vyksiančio žiūrovų balsavimo rezultatais. Trys daugiausiai žiūrovų ir komisijos balų surinkę dalyviai pasirodys dar kartą, už juos balsuoti galės tik publika – būtent ji ir tars galutinį žodį, kuris atlikėjas vyks į Šveicariją.
Ką palaikote jūs? Išreikškite nuomonę apklausoje:
„Eurovizijos“ atrankos finalininkai – susipažinkite
Anyanya – „Running Out of Time“
Kaip pasakoja Anyanyo, šią dainą, deja, įkvėpė mamos netektis – antrąjį kūrinio posmą paskyrė būtent jai.
„Šia daina noriu visiems pasakyti, kad jeigu turite svajonę, kažką mylite, ar apskritai viduje jaučiate, kad norite nuveikti kažką gražaus ir pozityvaus, padarykite tai dabar – nieko nelaukite. Be galo ilgiuosi savo mamos ir norėčiau, kad būčiau turėjęs dar vieną papildomą minutę su ja atsisveikinti, kad būčiau spėjęs ją dar kartą aplankyti“, – sako dainininkas.
Justė Baradulinaitė – „Tired“
Buvusi projekto „X Faktorius“ dalyvė Justė Baradulinaitė pergalės siekia su kūriniu „Tired“.
„Tai yra šilta, bet liūdnoka daina. Prieš pasirodymą maniau, kad jaudinsiuosi labiau, bet viskas puikiai pavyko“, – sakė ji.
Petunija – „Į saldumą“
Daina, su kuria Petunija pasirodo atrankoje, išsiskiria skambesiu sujungiančiu alternatyvią pop muziką ir etno elementus.
„Prieš kelis metus nebūčiau pagalvojusi, kad į „Eurovizijos“ atrankų sceną lipsiu su lietuviška daina, tačiau šiemet, jaučiu, kad kitaip būti tiesiog negalėtų. Kiekvienais metais domiuosi „Eurovizijos“ trendais. Praėjusiais metais didžiojoje scenoje pasirodė mano mylima graikų atlikėja Marina Satti, kurią seku būtent dėl gebėjimo savo kultūrą užfiksuoti pop muzikoje. Kiek anksčiau iš visos širdies dainavome „Saudade Saudade“, todėl etno pop muzikai „Eurovizijoje“ tikrai yra vietos. Manau, jau pripratinome europiečius prie lietuvių kalbos ir to iš mūsų tikisi ir laukia. Šiemet savo paraiškoje norisi pridėti kalbai papildomą sluoksnį“, – svarsto atlikėja.
Kūrinys įkvėptas ir rašytojos Žemaitės kūrybos.
„Paskutiniu metu daug galvoju apie savo tapatybę. Gimus priedainiui ir pirmam posmui, pažiūrėjusi į eilutes paklausiau savęs – apie ką čia parašiau, ką noriu pasakyti, kodėl tai rašau? Mintyse prisiminiau Žemaitę, jos apsakymą „Marti“ ir kokia artima ir aktuali jos kūryba šiai dienai. Su ta mintimi pajaučiau, kaip turėčiau užbaigti dainą. Taip beveik akimirksniu gimė antrasis posmelis – kaip mantra, kurią lyg per sukąstus dantis ir įrašiau. Ši daina kviečia laužyti rėmus, kuriuos dažnai mums norima uždėti. Tikiu, kad daina ras klausytoją, kuris pajus dainos dvasią ir eurovizinėje scenoje“, – dalinasi Petunija.
Nojus Žebrauskas-NOY – „Just Take Me on a Date“
Sceniniu slapyvardžiu Noy prisistatantis atlikėjas pasakoja, kad jo kūrinys „Just Take Me On A Date“ turi dvi idėjas. Pirmoji – apie įsimylėjimą ir beprotišką norą būti su kitu žmogumi – visiems puikiai atpažįstama, o antroji slepia daug gilesnę prasmę, kurią bandys atskleisti scenoje ir muzikiniame klipe.
„Turbūt kaip ir daugumai muzikos kūrėjų daina gimė iš tikrų gyvenimo situacijų. Manoji – naujoji simpatija Berlyne, kur šiuo metu gyvenu ir studijuoju. Pirmoji meilė taip apsvaigina, jog, atrodo, nieko aplinkui nebematai, tik tą vienintelį žmogų, su kuriuo trokšti būti bet kokia kaina. Tikiu, kad dauguma gyvenime, ypač jaunystėje, tai yra patyrę.
Į pasimatymą galima nusivesti ir patį save: daugiau laiko skirti vidinio „aš“ pažinimui, susidraugauti su savimi dvasiškai ir fiziškai. Šiais laikais visa tai pamirštame – visur skubame, bandome prisitaikyti prie kitų, dažnai per mažai laiko skiriame savo poreikiams ir svajonėms. Noriu išlaikyti ir puoselėti autentišką Nojų – noriu paskatinti tai daryti ir kitiems“, – pasakoja Noy.
Gebrasy – „Whole“
Pasak Gebrasy, kūrinys „Whole“ yra ne tik apie mylimo žmogaus išdavystę, bet taip pat turi ir socialinės žinutės potekstę apie tai, kaip kartais svarbu yra skirti laiko savo mintims bei jausmų savianalizei.
„Ši daina nuo pat pirmos akimirkos tapo tokį tamsesnį peizažą ir kelia klausytojui tam tikrus pojūčius: nerimą bei lengvą nepatogumo jausmą. Dainos tekstas vystosi dialogo su savimi principu, ir kalba apie tai, kaip lyrinis herojus, realiu laiku, jaučiasi išduodamas mylimo žmogaus. Tokiose situacijose žmonės dažnai pradeda savimi abejoti, iš to išsivysto nepasitikėjimo savimi ir kitais žmonėmis kompleksas, o tai gali privesti ne tik prie kito žmogaus, bet ir savęs kaltinimo. Mano dainoje visas tas šaltas draugystės nagrinėjimo tonas galiausiai veda prie išvados – geriau yra be to žmogaus, nei su juo.
Nors gali jaustis apgautas, ar kad tavimi buvo pasinaudota, tačiau tave išdavusio žmogaus viduje slypi kur kas gilesnės vidinės problemos bei tuštumos jausmas, kurį toliau teks ieškoti kaip užpildyti kitais žmonėmis ar veiklomis. Tuo tarpu lyrinis herojus dainos pabaigoje jau pradeda savo susitaikymo su šiuo įvykiu procesą ir stengiasi susigrąžinti vidinę ramybę atgal į savo gyvenimą“, – atskleidžia dainos autorius.
GØYA – „After Storm“
„Šnekėti apie tai per muziką – tai apsinuoginti scenoje. Ši daina yra iš širdies gelmių, ji man labai brangi“, – taip portalui lrt.lt savo eurovizinį kūrinį pristatė Marija Grabštaitė-GØYA.
„Katarsis“ – „Tavo akys“
Pasak grupės „Katarsis“, dalyvauti „Eurovizijos“ konkurse buvo sena jų svajonė.
„Per daug net nemąstėme. Sakėme, einame ir viskas“, – atskleidė grupės nariai.
„Ši daina gal nėra ta, kur žmonės iškart asocijuos su konkrečia žinute. Manau, kad kiekvienam gali būti skirtinga žinutė. Štai man asocijuojasi su santykiais, kurie gali būti sudėtingi, gali būti ne“, – kalbėjo vienas iš grupės narių.
Amoralu – „Freedom“
„Daina – apie kiekvieno žmogaus gyvenimą ir išgyvenimą bei norą būti laisvu. Pavargau nuo žmonių išsikeltų stereotipų, nuo pykčio, nuo blogio, nuo to negatyvo“, – sako su kūriniu „Freedom“ laimę bandanti atlikėja Amoralu.
Lion Ceccah – „Drobė“
„Tikslas – įnešti naujovių į Lietuvos popmuziką. Daina „DROBĖ“ gimė iš noro keisti naratyvą, iš visiško nežinojimo ir nevilties, kaip kurti ir prisitaikyti prie Lietuvos popkultūros. Iš nevilties šaukiantis pop dievų – „Leiskit man būti savimi!“ – pasakoja finalininkas Lion Ceccah.
Begalės valandų, praleistų studijoje su dainos prodiuseriu Aurimu Galveliu, atsipirko. Kartu jie rado ne tik bendrą kalbą, bet ir unikalų, analogų neturintį dainos garsą, laužantį lietuviškos pop muzikos taisykles ir standartus. „DROBĖ“ nėra nei pop, nei eksperimentinė, industrial ar liaudies daina – ji yra viskas. Joje netikėtai organiškai susijungia operos, techno ir industrinės muzikos melodijos, kurios ardo iki šiol nusistovėjusias pop muzikos taisykles. Tai paraiška ne tik „Eurovizijai“, bet ir visai Lietuvai.
Ši daina atspindi ne tik kūrybines išminties paieškas, bet ir asmeninę patirtį – tiek su destruktyvia meilės istorija, tiek su vidiniu kovos ir pasidavimo procesu. Ir klausantis šios dainos gyvai, tiesiog negaliu nesutikti – „DROBĖ“ įtraukia nuo pačio pirmojo savo akordo ir nepaleidžia iki pačios pabaigos. Dainai pasiekus kulminaciją, atrodė, kad tu pats išgyveni tuos emocinius virsmus, o jai pasibaigus, dar kurį laiką, po kūnu, lakstė šiurpuliukai. Tai ne tik daina, o gili, emocijos kupina istorija, kuri lieka su tavimi ilgai po jos pabaigos.
Sophie Ali – „The Bluest Bell“
„The Bluest Bell“ – pirmasis kūrinys, kuriuo pasidalijusi atlikėja sulaukė daugybės liaupsių iš nepažįstamų žmonių. Visa tai įkvėpė žengti dar vieną žingsnį – dalyvauti nacionalinėje „Eurovizijos“ atrankoje ir bandyti iškovoti galimybę atstovauti Lietuvai.
„Tik išleidus pirmąją dainą apėmė neapsakomas jausmas sulaukti daugybės komplimentų iš nepažįstamų žmonių. Man tai buvo labai neįprasta, nes iki tol viskas likdavo tik šeimos rate. Supratau, kokią didelę reikšmę kūryboje turi ir tai, kad daina gali turėti daug reikšmių, priklausomai nuo ją klausančiojo. Tikiu, kad kūryba gali įkvėpti“, – teigia Sophie Ali.
Pasakodama apie kūrinio „The Bluest Bell“ prasmę, atlikėja neslepia – tai tarsi kelionė, išsivaduojant iš skausmingos patirties.
„Norėjau, kad daina skambėtų linksmai, ironiškai, tačiau prasmė būtų kur kas sudėtingesnė. Tai tarsi kelionė per asmeninę patirtį, kuri nuveda iki tam tikro jausmų taško. Tikiuosi, kad ją klausantis žmonės pasijus matomi ir ne vieni, kalbant apie jausmus. Juk labai svarbu, kad kiekvienas žmogus turėtų galimybę į ką nors atsiremti, surasti stiprybės ir nesijausti vienas“, – atvirauja dainininkė.
Liepa – „Ar mylėtum?“
„Sukaupiau drąsą ir pamaniau, kad kodėl gi ne? Aš jaučiuosi daug išsivysčiusi kaip atlikėja. Ši mintis kirbėjo ilgą laiką, tačiau reikėjo dainos. Turėjau aiškią viziją, kokia daina noriu, kokia muzika turi skambėti, kokie turi būti žodžiai, apie ką apskritai turi būti daina ir pasirodymas. Ši daina – tarsi pirmas žingsnis į mano naują, kitokį muzikinį etapą. Aš žinau, kad mano muzikinis stilius bus toks, koks yra šioje dainoje“, – sako Liepa.
„Mane, veikiausiai, žmonės žino kaip lyrinių dainų atlikėją, tačiau nusprendžiau užbaigti šį etapą ir koncentruotis į kitokią muziką. Visuomet mane viliojo šokių muzika. Nusprendžiau, kad reikia energingų pasirodymų, dainų, kurios kviečia žmones šokti. Džiaugiuosi, kad kurdama šią dainą subūriau geriausią komandą Lietuvoje. Labai vertinu muzikos prodiuserių Karolio Labanausko ir Jono Nainio darbą; galutinis rezultatas buvo pribloškiantis. Kai išgirdau, suvokiau, kad tai bus hitas; šie žmonės tikrai žino, ko reikia dainai, kad ji paliestų kiekvieno širdį.“
Dainos žodžiai atskleidžia universalią ir gilią žmogaus baimę – ar meilė išlieka, kai išorė keičiasi, kai aistra prislopsta, o gyvenimas mus transformuoja?
„Daina ne tik kalba apie baimę, bet ir apie pažeidžiamumą – intymiausias akimirkas, kai išdrįstame parodyti save be kaukių. Ji kviečia susimąstyti, ar patiriama meilė yra tikra ir nesavanaudiška. Ar tai ryšys, tęsiasi net tada, kai praeina geismo jaudulys? „Kas jeigu aš pasikeisiu?“ – tai klausimas ne tik mylimajam, bet ir vidinis dialogas. Ką reiškia keistis? Ar tai pasikeitimas, ar naujos savęs versijos atradimas? Ir jei pokyčiai koreguoja tavo išvaizdą, energiją, geismą, ar esi vis dar „pakankama“ kitam?“
„Black Biceps“ – „Visaip man reik“
Daina, su kuria „Black Biceps“ dalyvauja atrankoje, kalba apie vidinį pasimetimą ir balansą tarp kasdienio gyvenimo bei aistros muzikai. Dainos žodžiai atskleidžia kelionę, kurioje dažnai susiduriama su klausimais: „Kaip rasti pusiausvyrą? Ar pasirinkti pinigus, ar savo tikrąją aistrą?“ „Jie manęs nesupranta: „money or mama“?“ – tai viena iš kertinių frazių, kuriose atsiskleidžia vidinė kova.
Tai daina, kurioje atsispindi ir mūsų laikų iššūkiai. Šiuo sunkmečiu, kai pasaulis vis dažniau atrodo kupinas neaiškumo ir įtampos, grupė kviečia laikytis vienas už kito ir skleisti šviesą: „Visaip man reik“, nes tik taip galime surasti kelią į geresnę ateitį.