„Iki“ griauna mitus: pigiau – nėra lygu prasčiau

Naujas „Iki"prekybos centras Pilaitėje / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.
Naujas „Iki"prekybos centras Pilaitėje / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.
Šaltinis: Reklama
A
A

Vis labiau kylančios kainos verčia ieškoti būdų, kaip kasdien sutaupyti. Daugelis pradeda nuo maisto prekių parduotuvių. Jų lentynose galima pamatyti vis daugiau privačių prekių ženklų produktų. Jų kainos dažnai yra gerokai žemesnės, todėl aiškinamės, ar skiriasi jų kokybė nuo žinomų produktų?

Anot Vaidos Budrienės, prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovės, produktai, pažymėti privačia prekių ženklo etikete, prekybos tinklams būna pagaminami arba tiekiami pagal individualų užsakymą. Tai gali būti įvairios produktų linijos, kurias užsako ir jų receptūrą su gamintoju suderina pats prekybos tinklas, taip prisiimdamas atsakomybę ir už prekių kokybę.

Naujas „Iki"prekybos centras Pilaitėje
Naujas „Iki"prekybos centras Pilaitėje / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Šiandien privačia etikete pažymėti produktai yra būdas prekybos tinklams konkuruoti tarpusavyje dėl pirkėjų. Jei visose lentynose matytų tuos pačius produktus, jiems būtų nelabai svarbu, kokią parduotuvę rinktis. Todėl mes į savo privačių prekių ženklų produktus investuojame labai daug. Siekiame, kad mūsų pirkėjai šiuos produktus rinktųsi ne tik dėl geros kainos, bet ir jų kokybės bei unikalumo“, – sako V. Budrienė.

Atranda vietą kiekvieno prekių krepšelyje

Ekonominio neapibrėžtumo laikais privačių prekių ženklų kategorija dėl patrauklesnių kainų išgyvena tikrą aukso amžių. V. Budrienės teigimu, pernai, palyginti su ankstesniais metais, privačiais „Iki“ prekių ženklais pažymėtų produktų pardavimai išaugo net 25 proc., o didžiausias augimas matomas kasdienio vartojimo prekių asortimente.

„Privatūs prekių ženklai – vis labiau stiprėjanti ir dar daug potencialo turinti prekių kategorija. Būtent šiuo laikotarpiu, kai pirkėjai nori kuo daugiau sutaupyti, privačia etikete pažymėtų prekių pardavimai sparčiai auga. Šiuo metu prekybos tinkle siūlome daugiau kaip 20 privačių prekių ženklų, kurių asortimentą sudaro nuo kasdienių ar bakalėjos iki gyvūnų ėdalo, aksesuarų, namų komforto prekių“, – teigia V.Budrienė.

Pasak „Iki“ komunikacijos vadovės, į kasdienių privačiais prekių ženklais pažymėtų produktų TOP penketuką patenka batonas, kiaušiniai, pienas, kefyras, varškė. Labiausiai 2022 m. augo privačia etikete pažymėtų kefyro ir pieno pardavimai.

Naujas „Iki"prekybos centras Pilaitėje
Naujas „Iki"prekybos centras Pilaitėje / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Populiarumą lemia itin patraukli kaina

Vieni populiariausių „Iki“ tinklo privačių prekių ženklų yra tie, kurie pasižymi žema kaina už gerą kokybę – tai „Clever“ ir „Iki“ produkcija.

Pavadinimas reiškia „protingas“ ir jis puikiai atspindi šio prekių ženklo filosofiją: apsipirkti galima sumaniai. Šis prekių ženklas yra skirtas pirkėjams, kurie vertina gerą kokybę ir nori sutaupyti. Šią liniją sudaro šviežio maisto ir bakalėjos prekės, šaldyti produktai, nealkoholiniai gėrimai, gyvūnų ir ne maisto prekės iš Lietuvos bei užsienio tiekėjų.

Taip pat jau daugiau kaip 10 metų kelią į pirkėjų širdys yra atradę „Iki“ prekių ženklu pažymėti produktai. Jie pasižymi ne tik žema kaina, bet ir itin aukšta kokybe. Už šio prekės ženklo įprastai slepiasi didžiulė „Iki“ ekspertų komanda, kuri atrenka, tikrina, degustuoja produktus ir bendradarbiauja su patyrusiais bei savo vertę įrodžiusiais gamintojais.

Kaina – puiki, o kokybė?

Privačių prekių ženklų produktai dažniausiai išsiskiria patrauklesne kaina, todėl norintiems kasdien sutaupyti – jie yra puikus pasirinkimas. Vis dėlto, kai kas abejoja, ar tokių produktų kokybė yra tokia pati kaip ir pažymėtų žinomų prekių ženklų pavadinimais.

Naujas „Iki"prekybos centras Pilaitėje
Naujas „Iki"prekybos centras Pilaitėje / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

V. Budrienė teigia, kad tokios abejonės yra nepagrįstos. Anot jos, privačiu prekių ženklu pažymėtam produktui reikia įveikti kur kas ilgesnį kokybės užtikrinimo procesą nei kitiems.

„Šios prekės atitinka ne tik teisinius, bet ir papildomus prekybininko reikalavimus. Privačios etiketės produkto įvedimas prasideda nuo reikalavimų tiekėjams, kurie privalo būti įdiegę sertifikuotas maisto saugos valdymo sistemas. Toliau seka ilgas ir sudėtingas kelias, kuris leidžia užtikrinti aukščiausią produktų kokybę iki jiems patenkant į parduotuvių lentynas“, – sako V. Budrienė.

Taigi, pagal kokybės standartus privačiu prekių ženklu pažymėti produktai nenusileidžia įprastiems ir tai pastebi vis didesnė vartotojų dalis. Be to, rinkoje atsiranda įvairesnių prekių, pažymėtų privačia etikete. Kai kurios jų, pavyzdžiui, itin gurmaniškos, natūralios ar ekologiškos, yra skirtos vidutinių ar net aukštesnių pajamų pirkėjams.