Julija Janus: „Sunku paleisti, nebegaliu išlaikyti, bet kitaip neišeina“

Julija Janus / Olgos Posaškovos nuotr.
Julija Janus / Olgos Posaškovos nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
A
A

Dizainerė Julija Janus išgyvena sudėtingą savo kūrybinio gyvenimo etapą.

„Sunku paleisti, nebegaliu išlaikyti. Širdį skauda, akis veržia ašaros, bet suprantu, kad kitaip neišeina“, – keista tai girdėti iš kūrėjos, kurios darbai taip vertinami.

Bet istorija pasisuko štai taip.

Prieš trejus metus prie moteriškos JULIA JANUS kolekcijos dalies prisidėjo vyriška. Julijos Janus svajonė sukurti minimalistinį, modernų mados stilių be kūno apimties diskriminacijos pildėsi.

JULIA JANUS vyrams skirta kolekcija
JULIA JANUS vyrams skirta kolekcija / Gertrūdos Varnaitės nuotr.

„2015 metais apie tai galėjau garsiai paskelbti – nesvarbu, koks tavo dydis, ateik ir nustebsi, kaip gerai gali atrodyti. Tai, ką kūriau, buvo panašu į revoliuciją: kūrybos procese drabužius matavosi būtinai du vyrai: vidutinio ir didelio dydžio modeliai“, – pasakojo Julija.

Jai reikalingų dydžių ir amžiaus įvairovės neturėjo nė viena modelių agentūra. Fotosesijoms modelių ieškojo tarp pažįstamų, draugų, socialiniuose tinkluose. Žmonės dalijosi JULIA JANUS vaizdo klipu visame pasaulyje. Vienu metu jis buvo rodomas garsiausiuose tinklapiuose nuo Europos iki Japonijos.

„Mūsų nepriėmė tarptautinės agentūros, prekiaujančios mada, nes pasirodo, jos ir toliau, kaip prieš 60 metų, prekiauja arba įprasto arba plius dydžio drabužiais. Tokių, kurie prekiautų be dydžio diskriminacijos, vis dar nėra visoje mados industrijoje!“ – liūdnai stebisi Julija.

JULIA JANUS vyrams skirta kolekcija
JULIA JANUS vyrams skirta kolekcija / Gertrūdos Varnaitės nuotr.

O tuo tarpu jos klientų skaičius augo. Jie važiavo net iš kaimyninių šalių, atradę lietuvių kūrėją, pirko jos drabužius internetu. To neužteko. Kolekciją sukurti ir pagaminti vis dar buvo brangiau nei buvo įmanoma parduoti. Pramušti reklamos srautą savo nedidelių resursų reklama taip, kad greičiau augtų pardavimai internete, pasirodė labai sunkiai įveikiama misija.

Gegužės 2-osios vakare Vyrų mados savaitės metu rengiamas vyriškų kolekcijų pristatymas. JULIA JANUS kolekcija bus parodyta kaip vakaro finalinė kolekcija. Ji rodoma paskutinį kartą, jos kūrimas jau sustabdytas, rudenį vyriška kolekcija nebeišeis.

JULIA JANUS vyrišką kolekciją demonstruos žmonės, kurie niekada anksčiau to nedarė: tikri, nepagražinti, įvairūs savo charakteriu ir sudėjimu, net tautybe (trijų tautų atstovai yra vakaro modeliai).

„Sakytumėte, ką čia rodyti, jei nebebus gaminama? Man – tai atsisveikinimas. Pagarbos atidavimas. Visiems tiems, kas prisidėjo prie kolekcijos gimimo. Kas ją kūrė, siuvo, palydėjo, rašė apie ją, pardavinėjo. Visiems, kas tikėjo manimi ir padėjo. Kas prisidėjo pirkdami ir mėgdami. Pagaliau – pačiam drabužiui ir malonumui jį nešioti.

Tegul šis atsisvekinimas padės parduoti likusius drabužius su derama pagarba įdėtam darbui, energijai, kokybei. Ačiū ir sudie. O gal iki pasimatymo?“ – vilties krislo nepraranda dizainerė.