„Kanų liūtų“ apdovanojimuose – dėmesys Lietuvai: sidabrą pelnė dvi mūsų šalyje filmuotos reklamos
Paskutinę reklamos „Oskarų“ – kūrybiškumo festivalio „Kanų liūtai“ (angl. Cannes Lions) – dieną Lietuvą pasiekė džiugi žinia. Mūsų šalies kūrėjams vis dažniau atsiduriant šių prestižinių apdovanojimų akiratyje (prieš kelis metus čia net buvo pelnytas „Grand Prix“), šiemet net dvi lietuvių reklamos gamybos agentūros – „Strictly Baltic“ ir „Some Films“ – pelnė Sidabrinius liūtus „Film“ kategorijoje.
Sidabru apdovanotos dovanų pristatymo programėlės „Floward“ reklamos „The Mobster“ gamyba buvo patikėta lietuviams „Strictly Baltic“. „Su reklamą–nugalėtoją kūrusia gamybos kompanija „Good People“ bendradarbiaujame jau apie 10 metų – ši viena didžiausių Egipto ir viso Golfo įlankos regiono agentūrų į mus kreipiasi kaskart, kai nutaria kurti Europoje. Nesvarbu, ar jiems reikia neįprastos lokacijos, ar europietiško apniukusio oro, ar tiesiog profesionalios komandos – į Lietuvą jie kaskart atvažiuoja su idėja ir scenarijumi, o mes toliau perimame visą gamybą“, – pasakoja „Strictly Baltic“ gamybos vadovė Urtė Aškelovičiūtė.
Sidabru apdovanota reklama:
„Kanų liūtų“ sidabrą pelniusioje reklamoje mafijos atstovai metalo laužo aikštelėje grasina vienam iš veikėjų, kol į automobilio langą nepasibeldžia dovanų kurjeris. „Patekti filmuoti į tokias vietas nėra paprasta – joms taikomi ypatingi saugumo reikalavimai. Tačiau mūsų kolega buvo atkaklus, o įmonė „Ekoterra“ draugiškai pasitikėjo mumis, tad pavyko suorganizuoti šią išskirtinę lokaciją. Žinoma, laikėmės aukščiausių saugumo reikalavimų – po filmavimo aikštelę lakstėme su geltonomis liemenėmis ir šalmais“, – šypsosi U.Aškelovičiūtė.
Tarptautinėse rinkose jau seniai dirbantys ir tokių prekių ženklų kaip „Amazon“, „Lego“, „MTV“, „IKEA“, „McDonald’s“, „Mazda“ ir kt. reklamas filmavę lietuviai „Strictly Baltic“ sako, kad šis laimėjimas jiems atvers dar daugiau kelių.
„Reklamos profesionalai visuomet aktyviai domisi, kur buvo nufilmuotos geriausios metų reklamos, kas organizavo jų gamybą, tad po tokių apdovanojimų ateina dar daugiau užklausų. Užsienio kolegos pamato kokybišką talentinfgų žmonių darbą ar išskirtines lokacijas. Lietuva šioje rinkoje išsiskiria ir tuo, kad mūsų įmonės ir savivaldybės draugiškai žiūri į filmavimus ir labai geranoriškai padeda. Tad užsienio kūrėjams čia visuomet palanku atvažiuoti – Lietuvą jau išbandžiusieji žino, kad čia gaus geriausias paslaugas“, – pasakoja 15 metų jubiliejų šiemet švenčiančios „Strictly Baltic“ vadovas Martynas Mickėnas.
„Kanų liūtų“ finale šiemet atsidūrė net du „Strictly Baltic“ filmuoti darbai tam pačiam prekės ženklui „Floward“, abi reklamas režisavo reklamos pasaulyje puikiai žinomas Ali Ali. Jis už savo darbus jau yra pelnęs ne vieną Kanų liūtą ir Golfo įlankos regione buvo vienas pirmųjų, reklamose ėmęs taikyti komedijos žanrą.
Su šiuo režisieriumi ne pirmą kartą dirbę lietuviai šypsosi neišvengę netikėtumų filmuojant reklamą–nugalėtoją. „Egiptiečių komanda, kaip tyčia, į Lietuvą atvyko šalčiausiomis metų dienomis – spaudė 20 laipsnių šaltis. Tad mūsų kostiumų sandėlio turinio prireikė ne tik pačiai reklamai, bet ir pavasariškai apsirengusiems ir pirmą kartą sniegą pamačiusiems kolegoms iš Egipto – vežėme jiems žieminius batus ir striukes“, – juokiasi U.Aškelovičiūtė.