Reklamos virtuozas Kenas Segallas: Būti paprastam nėra paprasta

Kenas Segallas / Tautvydo Stuko nuotr.
Kenas Segallas / Tautvydo Stuko nuotr.
Šaltinis: Elaima.lt
A
A

Reklamos virtuozas, bestselerių autorius Kenas Segallas kūrybiškumo ir inovacijų konferencijoje „Bold“, antradienį įsikūrusioje Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre, skaitė pranešimą „Paprastumo galia. Marketingo pamokos iš „Apple“.

Kai Steve'as Jobsas 1997 metais sugrįžo į „Apple“, šią nuo bankroto teskyrė trys mėnesiai. Reklamos kampanija „Think different“ (angl. „Mąstyk kitaip“), kuriai vadovavo K. Segallas, tapo ta revoliucine idėja, padėjusia prikelti merdinčią įmonę. Kenas taip pat įtikino S. Jobsą naująjį kompiuterį pavadinti „iMac“ ir taip davė pradžią garsiajai „i“ linijai.

Reklamos agentūros kūrybos direktoriaus K. Segallo kūrybiški sprendimai padėjo paversti „Apple“ labiausiai garbinamu prekės ženklu pasaulyje ir sugrąžinti kompaniją į verslo olimpą. Kenas įsitikinęs, kad „Apple“ pamokas šiandien gali pritaikyti visi.

„Jūs girdėjote, koks brutalus žmogus Steve'as buvo, ir aš atėjau to patvirtinti“, – pradėdamas pranešimą pajuokavo Kenas.

Kadangi reklamos specialistas kalbėjo apie paprastumo galią, tai ir jo kalbą pateikiame paprastai ir trumpai.

1. Paprasta nėra paprasta

Nėra tokio dalyko kaip paprastumas. Net jei dalykai atrodo paprasti, jie tokie nėra.

„Nėra tokio dalyko kaip paprastumas, – iškart paneigė šį mitą K. Segallas. – Net jei dalykai atrodo paprasti, jie tokie nėra. Mes kalbame apie paprastumo suvokimą.“

K. Segallas pateikė medžio pavyzdį – iš išorės jis atrodo paprastas, tačiau kokia sudėtinga jo struktūra! Lapai, šakos, kamienas, galiausiai šaknys, kurių mes nematome, bet kurios tiekia medžiagas visoms medžio dalims – tam, kad medis gyvuotų.

Taigi paprastus dalykus kuria sudėtingos struktūros.

2. Pasirinkimai turi (ir) tamsiąją pusę

„Per daug pasirinkimų gali sustingdyti žmones ir jie nesiims veiksmų (t. y. nepirks prekės ar paslaugos, kurią siūlote, aut. past.). Žmonės nejaučia pasirinkimo trūkumo ir kartu nejaučia sumišimo, kai renkasi tik iš kelių dalykų.“

Kaip pavyzdį K. Segallas pateikė tris kompanijas, siūlančias išmaniuosius produktus. „Apple“ siūlo trijų skirtingų modelių kompiuterius, konkurentai „Hp“ ir „Dell“ – dešimtkart daugiau. „Svarbu žmonėms duoti nedaug, bet gerų pasirinkimų. To pakanka“, – argumentavo specialistas.

Kitaip tariant, nereikia kurti visko iš eilės. Nereikia kurti daug ir visko. Reikia daryti mažai, bet gerai.

Kenas Segallas
Kenas Segallas / Tautvydo Stuko nuotr.

3. Paprastumas kuria meilę

Kenas prisiminė, kaip „Apple“ įkūrėjui S. Jobsui buvo svarbu mylėti kiekvieną klientą ir kiekvieną produktą, kurį sukuria. Klientai turi jausti tikrą meilę iš kūrėjų – tai yra svarbu.

4. Paprastumo kalba

„Kiekvienas žodis, kiekviena raidė svarb. „i“ raidė yra viso mano gyvenimo pasiekimas“, – juokėsi Kenas. Būtent jo idėja buvo pavadinti nešiojamąjį „Apple“ kompiuterį „iMac“. S. Jobso pageidavimu, kompiuteris turėjo vadintis „MacMan“, kas šiandien atrodo juokinga. „Apple“ įkūrėjui iš pat pradžių nepatiko kompiuterio pavadinimas „iMac“, tačiau galiausiai būtent taip jis buvo pavadintas.

„Visada gali grįžti prie idėjos, kuri jau buvo palaidota, jeigu tik ja tiki“, – pabrėžė Kenas.

Specialisto teigimu, reklamos, kompanijos, pavadinimų kalboje reikia tęstinumo. Jeigu pavadinate prekę, ji turi pavadinimais sietis su kitomis ir būti įsimenamos. Kaip pavyzdį K. Segallas pateikė „Asus“ kompiuterio pavadinimą „K200MA“. „Kas atsimins tokį pavadinimą?“ – nusijuokė reklamos srities virtuozas.

5. Paprastumas yra dalykų minimalizavimas

„Reikia atsikratyti nereikalingų detalių, dalių. Minimalus dalykas gali būti ir yra ryškus. Įsimenamas. Matomas“, – pabrėžė K. Segallas. Šiuolaikiniame pasaulyje nereikia perkrautų dalykų. Viską reikia pateikti paprastai ir aiškiai.

Prieš 59-erius metus gimė Steve'as Jobsas
Prieš 59-erius metus gimė Steve'as Jobsas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Galiausiai K. Segallas prisiminė Steve'o Jobso žodžius, kurių esmę galima apibrėžti taip: „Būti paprastam nėra paprasta. Reikia daug dirbti, kad mąstytum taip aiškiai ir sklandžiai, jog galėtum sukurti, pasiekti paprastumą. Tačiau galiausiai tai yra verta. Paprastumas gali nuversti kalnus.“