Lietuvos nacionalinis dramos teatras atleidžia Oskarą Koršunovą
Šią savaitę priimtas sprendimas atleisti iš pareigų Lietuvos nacionalinio dramos teatro (LNDT) meno vadovą Oskarą Koršunovą. Tokiam administracijos sprendimui įtakos turėjo aplaidus tiesioginių meno vadovo pareigų vykdymas bei sistemingos pravaikštos.
„Apgailestaujame, kad tenka žengti šį žingsnį, bet toleruoti nuolatinių darbinės drausmės pažeidimų nebegalime. Bendravome su režisieriumi, kurį laiką tikėjomės pokyčio, deja, teigiamo rezultato nesulaukėme“, – sako LNDT generalinis direktorius Martynas Budraitis.
LNDT jau kiek anksčiau atšaukė planuotą O.Koršunovo premjerą pagal H.Ibseno pjesę „Laukinė antis“, kuri turėjo įvykti 2023 m. sausio mėnesį.
Tai padaryta įvertinus faktą, jog O.Koršunovas dalyvavo tik pirminiuose pjesės skaitymuose, vėliau nebelankė suplanuotų repeticijų ir nepateikė tokio elgesio paaiškinimo.
Į spektaklį „Laukinė antis“ bilietus įsigijusiems žiūrovams buvo išsiųsta informacija apie spektaklio atšaukimą su pasiūlymu įsigyti bilietus į kitą teatro rodomą spektaklį.
Po ketvirtadienio ryto žinios apie atleidimą prabilo ir pats Oskaras Koršunovas. Portalui Žmonės.lt Jis teigė, kad teatre yra vienvaldystė, diktatūra, o jis kaip kūrėjas neturėjo jokių laisvių. Plačiau skaitykite čia.
Dar prieš kelias dienas režisierius savo feisbuko paskyroje dalijosi nuotraukomis iš „Laukinės anties“ repeticijos.
„Ibseno „Laukinės anties“ repeticijos. Mes panirome labai giliai, tikiuosi, išnirsim ir žiūrovas galės pamatyti šį Ibseno genialų kūrinį“, – rašė O.Koršunovas.
LNDT meno vadovu Oskaras Koršunovas buvo paskirtas 2021 metų pradžioje. Tuomet interviu Daivai Šabasevičienei jis pasakojo šiame teatre pradėjęs dirbti dar 1989 metais.
1990 pradžioje sukūrė spektaklį „Ten būti čia“. Netrukus sekė visa Oberiutų trilogija. „Senė“ susilaukė dviejų versijų, dadaistinė opera „Labas Sonia Nauji Metai“. Vėliau buvo pastatyti teatro istorijai svarbūs spektakliai – „P.S. Byla O.K.“, „Roberto Zucco“.
1999 metais Oskaras Koršunovas pasitraukė iš LNDT ir įkūrė savo vardo teatrą – OKT. Tačiau didieji jo spektakliai ir toliau buvo vaidinami Nacionaliniame dramos teatre.
„Labai svarbūs pirmieji spektakliai, bet šiame kontekste norėčiau išskirti ir man, ir tuo metu teatrui labai svarbų spektaklį „Labas Sonia Nauji Metai“. Tai buvo mano pirmas darbas su įvairiomis aktorių kartomis: ten dirbo ir Mažojo, ir tuometinio Akademinio dramos teatro aktoriai. Vėliau, kai susikūrė OKT, šiame teatre buvo dirbama „skėčio principu“. Nors OK teatras buvo atskiras, jis buvo ir Lietuvos nacionalinio dramos teatro dalis, t. y., OKT repertuaras buvo dalis naujojo LNDT repertuaro.
Tuo metu, kai Rimas Tuminas pasiūlė Nacionalinio dramos teatro koncepciją, ji tokia ir buvo – šis teatras turi susidaryti iš keleto geriausių teatrų – Meno forto, Mažojo teatro, Nacionalinio dramos teatro, A|CH ir OKT. Tai buvo, beje, auksinis mūsų, OKT, laikas. Tuo metu mes pastatėme „Shopping and fucking“, „Ugnies veidą“, „Vasarvidžio nakties sapną“ ir tokius didžiulius spektaklius, kaip „Meistras ir Margarita“, „Oidipas karalius“, „Įstabioji ir graudžioji Romeo ir Džuljetos istorija“.
Ir visa tai buvo neatsiejama nuo Nacionalinio dramos teatro, nes trupė buvo mišri: vaidino ir naujieji, tuo metu dar jauni aktoriai – Dainius Gavenonis, Rasa Samuolytė, Airida Gintautaitė, Rytis Saladžius, Darius Gumauskas ir kiti, bet taip pat vaidino ir daug LNDT aktorių, tarp jų – Arūnas Sakalauskas, Dalia Michelevičiūtė, Eglė Mikulionytė, Saulius Mykolaitis, Vaidotas Martinaitis, Laimonas Noreika, Regimantas Adomaitis“, – interviu 2021 metais duotame interviu pasakojo Oskaras Koršunovas.
Tuomet paklaustas, o koks bus OKT likimas jam ėmusis naujų pareigų, O.Koršunovas sakė: „OKT sukurtas ir egzistuoja su savo stipriais bruožais ir kriterijais. Jis jau egzistuoja pats savaime. Nei išėjus Martynui Budraičiui, nei kitiems, šis teatras iš esmės nepasikeis.
Šiuo metu jame stato kiti režisieriai, į jį ateina jau antra mano rengtų aktorių ir režisierių laida. Taigi, jis tikrai nepražus. Gerame teatre kaip gerame versle – sėkmingai paleista mašina pati savaime veikia.“