„Mados infekcija” 2016. Lina Gudanavičiūtė: „Man patinka realus gyvenimas, tikri drabužiai tikriems žmonėms“
Kai su Lina Gudanavičiūte susitinkame pasikalbėti apie artėjančią „Mados infekciją“, iškart dairausi rūbo iš naujos kolekcijos, kurį dizainerė žadėjo atsinešti. Lina paglosto vilkimo švarkelio rankovę ir šypteli: „Švarkas iš mano kolekcijos, apsivilkau“. Dėvimi rūbai, o ne eksperimentiniai meno manifestai – tokią viziją įgyvendinanti kūrėja ant „Mados infekcijos“ podiumo šiemet pristatys jau 7-ą kolekciją.
– Ar denimo švarkelis reiškia, kad naujausioje kolekcijoje bus daug šio audinio?
– Taip, denimo bus nemažai, taip pat trikotažo. Bet šis lengvai derinamas švarkelis ryškiomis siūlėmis, stambiomis sagomis pirmiausia gerai atspindi tai, ką kuriu – dėvimas, šiuolaikiškas, patogus rūbas.
– Beveik visi kalbinti dizaineriai minėjo, kad prieš festivalį atranda kitokį santykį su laiku – vieniems paskutinės pasiruošimo dienos ištįsta, kitiems sutrumpėja, kaip yra tau?
– Man visada prieš „Mados infekciją“ laikas susispaudžia į savotišką spyruoklę. Kad ir kaip stengtumeis viską planuoti, daryti iš anksto, produktyvumas pabaigoje didžiausias. Atrodo, jei turėtum dar mėnesį, viską darytum kitaip ir, žinoma, žymiai geriau. Manau, tas jausmas labai natūralus.
– O ar patirtis ką nors keičia?
– Ne, man atrodo, niekas nesikeičia (juokiasi). Žinoma, patys drabužiai tobulėja – tobulėja jų konstrukcijos, geriau susipažįstu su audiniais. Tačiau laiko visada trūksta. Juk kolekcijos kūrimas susijęs su gamyba, vyksta procesas, o jei imi kažką keisti, tobulinti, procesas ima strigti.
– Nuo kolekcijos idėjos iki šou – kuris etapas tau lengviausias ir įdomiausias, o ką galbūt mielai perduotum kažkam kitam?
– Visos dalys gali būti ir lengvos, ir sunkios. Tai priklauso nuo to, ar sekasi, ar ne. Jei sekasi, džiaugiesi, jei nesiseka – liūdi, jokios paslapties (šypsosi).
– Kaip keliais sakiniais prisistatytum kaip dizainerė tam, kuris nieko apie tave nežino – kas tau svarbu?
– Man labai patinka realus gyvenimas, tikri drabužiai tikriems žmonėms. Iš dizainerio visi tikisi blizgesio, šou elemetų – puikiai tą suprantu, iš mados visi to tikisi. Tačiau man labiausiai rūpi, kad žmogus vilkėtų rūbus, kad jie būtų pritaikomi gyvenime.
– Kodėl kuri tik moterims?
– Nežinau. Nes vyrai neprašė (juokiasi). O jei rimtai, kuriu tai, kas artima man, atsispiriu nuo savo gyvenimo, savo patirties.
– O kaip suderini tai, kas patinka, artima tau ir, galbūt, spėjimą, kas patiks klientui?
– Manau, viskas susiję – tai, kas artima man, kaip kūrėjai ir visas dabartinis mados kontekstas, aktualijos. Juk kai semi įspūdžius, jie savotiškai „nusėda“ galvoje ir ateina į kuriamus drabužius, kolekcijas
– Jei mintyse peržvelgtum savo kolekcijas, pristatytas „Mados infekcijoje“, kokią matai savo, kaip kūrėjos, kaitą?
– Pradžioje siuvau labai daug paltų, o dabar ėmiausi ir kitų drabužių – daugiau ir drąsiau dirbu su lengvesniais audiniais, pavyzdžiui trikotažu. Ši medžiaga apgaulinga – tik atrodo, kad su trikotažu lengva dirbti, kad jis labai paprastas. O iš tiesų reikia labai stipriai padirbėti su rūbų konstrukcijomis, pažinti audinį ir jo galimybes. Žinoma, ne tik trikotažas, kiekvienas audinys reikalauja naujo priėjimo, naujo modelio, naujos konstrukcijos. Ir ne visada pavyksta – supratimui, sėkmei prireikia laiko.
– Papasakok apie savo kolekciją „Inside Out”, kurią pamatysime antrąją festivalio dieną.
– Tai bus 18 modellių kolekcija moterims, pagrindinės medžiagos – džinsas ir trikotažas. Spalvos – mėlyna, juoda, sidabriška, metalinė. Ilgiai – iki kelių, midi, o siluetai labai įvairūs – nuo prigludusių iki oversized.
Kolekcija bus tarsi iš dviejų dalių – viena praktiška ir nešiojama, o kita labiau avangardinė, atstovaujanti idėją „Inside out“. Šios dalies drabužiai, jų dalys bus išverčiamos. Tai bus savotiška duoklė šou reikalavimui, nes dažnai susiduriu su dilema, kad noriu pristatyti dėvimus drabužius, tačiau šou jie gali „nesuskambėti“, atrodyti pernelyg paprastai. Tačiau, jei jau visai paprastai kalbant, kai pas dizainerį ateina žmogus, jis nori ne šou, o dėvimo, pritaikomo rūbo.
– Ar visada lieki patenkinta modeliais, pačiu pristatymu?
– Juokingas ir keistas dalykas, kartais ir modelius, ir pristatymą sunku net įvertinti – juk pats dizaineris pilno savo kolekcijos vaizdo nepamato!
– Ar iki šiol išėjimas ant podiumo kartu su visais modeliais tau tebekelia jaudulį?
– Taip, tas momentas iki šiol labai jaudinantis – būna labai daug jausmų, sumišę nuovargis ir sutrikimas – ar viskas tikrai buvo gerai? Ir, žinoma, didžiulis džiaugsmas.
– Į dėvimus rūbus orientuotai kūrėjai – praktinis klausimas: kur moterys, kurios susidomės tavo naujosios kolekcijos drabužiais, galės jų įsigyti?
– To galima teirautis manęs pačios per facebooką, o taip pat užsukti į butikus Vilniuje „Decolte“ ir „Mintbox“.
Dizainerė Lina Gudanavičiūtė „Mados infekcijoje“ šiemet dalyvauja jau septintą kartą. Prieš pradėdama dalyvauti „Mados infekcijoje”, ši kūrėja tris kartus buvo pristačiusi savo kolekcijas tarptautinėje tekstilės ir aprangos žaliavų, gaminių bei inovacijų parodoje „Baltijos tekstilė ir oda“. Anksčiau dizainerė savo kūrybą kelis kartus demonstravo ir Vilniaus mados savaitėje.
Festivalis „Mados infekcija“ Šiuolaikinio meno centre Vilniuje vyks jau šį savaitgalį, kovo 18–19 dienomis, per dvi dienas žiūrovai pamatys 16 labai skirtingų kolekcijų, kurias pristatys ne tik lietuvių dizaineriai, bet ir svečiai iš užsienio.