„Mados infekcija“: geltonas podiumas į šviesų rytojų
„Mados infekcija“ nesikuklina ir į pensiją nesiruošia – paskutinį gegužės savaitgalį vienintelis ir didžiausias mados festivalis Lietuvoje 25-ą kartą drebino buvusio siuvimo fabriko stogą. Rinktis nepatogią, bet įdomią lokaciją tapo įprastu iššūkiu. Nors iki paskutinės minutės vėlavo ne tik kurjeriai, bet ir lėktuvai, finale ant podiumo pademonstruotos visos dešimt kolekcijų.
25-oji „Mados infekcija“ simboliškai užvėrė ištuštėjusio siuvimo fabriko duris. Meniškai apšepęs sukirpimo cechas tapo gražiu kontrastu šiuolaikinės mados invazijai. Ten, kur kažkada stūksojo fabriko konvejeriai, šįkart visas dėmesys skirtas autorinei madai, rašoma pranešime spaudai.
Prognozė vasarai aiški: madingiausia vasaros spalva – geltona. Gliancinis ir ryškus podiumas akiplėšiškai rėžė akį. Jis, kaip įspėjamasis ženklas, kad jaunieji Lietuvos mados cecho nariai nesikuklina ir aiškiai teigia savo tiesas.
„Palaikau jaunuosius talentus ir džiaugiuosi sugrįžtančiais. Pavyzdžiui, Domantas Šmaižys, 2016-aisiais tapęs vienu iš konkurso „Injekcija“ nugalėtojų, bilietu dalyvauti „Mados infekcijoje“ pasinaudojo tik šiemet. Bet sugrįžo kaip brandus ir įdomus tarpdisciplininis kūrėjas, pasiryžęs tęsti karjerą Danijoje.
Girdėjau, kaip publika salėje palaiko iš Belgijos atvykusį Povilą Gegevičių, nagrinėjantį lietuviškos tapatybės klausimus. Šiek tiek ironijos ir ryškių spalvų lietuviams tikrai nepakenks. Džiugina ir tai, kad ruošdamiesi šou dizaineriai bendradarbiauja su stilistais, muzikantais, kompozitoriais, režisieriais, fotografais, menininkais – mados ratas įtraukia vis daugiau perspektyvių kūrybininkų. Bet svarbiausia, kad festivalyje būtų kuo daugiau dalyvių. Tik taip išlaikysime lietuviškos mados pulsą“, – pasakoja festivalio idėjinė vadė, dizainerė Sandra Straukaitė.
Jos Claude Monet paveikslo „Vandens lelijos“ įkvėptą kolekciją „MariJOS ir LeliJOS“ lydėjo sarkastiškas sveikinimų koncerto stiliaus garso takelis, sugrąžinęs į sovietmečiu klestėjusio fabriko aukso amžiaus nuotaiką.
Valdemaros Jasulaitytės ir Marijos Petraitytės dueto futuristinė kolekcija išsiskyrė ekspresyvia stilistika. Apgalvota viskas: nuo nežemiško aukščio batų iki įsimintino makiažo, plaukų ir nagų – skaitmenizuoti ateities kūnai podiumu žygiavo lėtai, kaip postapokaliptiniai klajokliai. Kolekcija „Antecedent Tommorow“ – šių dizainerių diplominių darbų tęsinys.
O energingoji Karina Panina dar tik laukia baigiamojo darbo gynimo, todėl kolekcija „Kai pasiseks – pasakysiu“ buvo nebloga treniruotė prieš akademinį finišą.
Organizatoriai lengviau atsikvėpė, kai paskutinę minutę į festivalį suspėjo Iš Kipro atvykti vėluojantis TOMMAZO, kurio kolekcija vainikavo festivalį.
Laimė, Latvija visai pašonėje.
Trečią kartą festivalyje dalyvaujanti latvė Laima Jurča su kolege Indra Komarova neatmetė galimybės į Vilnių atvažiuoti ir vėl.
Publikos ir kolegų sveikinimų sulaukė festivalio senbuvė Diana Paukštytė, kurios atpažįstamas braižas alsuoja romantišku moteriškumu.
„Mados infekcijos“ komanda nemiega ant laurų ir neatsisveikina. Laukite tęsinio.
Projektą iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Vilniaus miesto savivaldybė.