Morkų nauda sveikatai. Kiek jų patartina suvalgyti per savaitę?

Morkos / „Shuterstock“ nuotr.
Šaltinis: Ji24.lt
AA

Mito, kad morkos gerina regėjimą ir netgi padeda geriau matyti tamsoje, šaknys glūdi dar Antrojo pasaulinio karo metų propagandoje.

Tuomet britų Karališkosios oro pajėgos sukūrė naujo tipo radaro technologiją, padėjusią pilotams naktimis numušti vokiečių lėktuvus. Tačiau tam, kad ši technologija neiškiltų į viešumą, vyriausybė sumanė visus „pagerėjusio“ pilotų regėjimo nuopelnus suversti morkoms.

Naudojamas daugelyje reklamų šis mitas netruko išpopuliarėti Didžiojoje Britanijoje, o vėliau ir visame pasaulyje. Jis yra ganėtinai gajus dar ir šiandien, vis dėlto neseniai mokslininkai jį paneigė tvirtindami, kad morkos regėjimo negerina. Nepaisant to, ši daržovė, anot tyrėjų, palaiko bendrą akių sveikatą.

Morkose gausu karotinoidų, vitaminų B1, B2, PP, C, pantoteno rūgšties, flavonoidų, eterinio aliejaus ir šių mineralinių medžiagų: kalio, kalcio, magnio, fosforo, geležies. Todėl morkas valgyti verta ne tik dėl akių. Apie tai, kokiomis dar savybėmis sveikatai pasižymi morkos, rašo tinklalapis healthdigezt.com.

Morkos užkerta kelią vėžiui

Moksliniai tyrimai įrodė, kad morkos mažina riziką susirgti plaučių, krūties ir storosios žarnos vėžiu, tokias morkų savybes lemia jose esantis falkarinolis, kuris neaptinkamas daugiau jokiose kitose daržovėse.

Tiesa, tam, kad net iki 40 proc. sumažėtų vėžio rizika, reikėtų suvalgyti mažiausiai penkias morkas per dieną.

Taip pat skaitykite: Gėrimas, kuris stiprina imunitetą ir mažina vėžio riziką

Išsaugo jaunystę ir odos drėgmę

Jei norite ilgiau išlaikyti jaunatvišką odos išvaizdą ir kiek įmanoma labiau atitolinti raukšlių atsiradimą, taip pat valgykite morkas. Morkose gausu antioksidantų: beta karoteno, vitaminų A, E ir C. Jei norite pagražinti odą, galite gerti morkų sultis arba naudoti jas kaukėms.

Svarbu nepamiršti, kad morkos dažo, suteikia odai oranžinę spalvą, todėl jų kaukėmis geriausia mėgautis vakare, ne ilgiau kaip 5 minutes ir tik kartą per savaitę. Atsižvelgdami į savo odos tipą morkas derinkite su kitomis medžiagomis.

Odą prisodrinsite drėgmės ant veido retkarčiais užsidėję morkų kaukę. Sutarkuokite vieną morką, įberkite šaukštelį krakmolo, įmuškite kiaušinio trynį ir įlašinkite kelis lašus spanguolių sulčių.

Morkos – galingas antiseptikas

Jei susižeidėte ir po ranka neturite jokios priemonės žaizdai dezinfekuoti – ant jos užsidėkite bent morkos griežinėlį. Ši daržovė, anot žolininkų, itin efektyviai apsaugo nuo įvairių infekcijų.

Nuo seno morkų sultimis ir jų tarkiais gydoma nušalusi, nudegusi, vėjo nugairinta oda. Šviežiai sutarkuotų morkų košelę uždėkite ant žaizdos ar nudegusios vietos arba sultimis apiplaukite pažeistą vietą.

Sergsti nuo širdies ligų

Moksliniai tyrimai įrodė, kad morkos taip pat prisideda prie bendros širdies sveikatos. Taip yra dėl šiose daržovėse esančių net kelių rūšių karotenoidų (alfa-karoteno, beta-karoteno ir liuteino). Reguliarus morkų vartojimas taip pat mažina ir cholesterolio lygį jūsų organizme.

Išvalo organizmą

Šiose daržovėse esantis vitaminas A padeda kepenims efektyviau apsivalyti nuo organizme susikaupusių toksinų ir pagerina virškinimą. Tad jei turite problemų dėl užkietėjusių vidurių, sutarkuokite vieną morką, į košelę įpilkite šaukštelį alyvuogių aliejaus, sumaišykite. Tyrelę suvalgykite prieš miegą. Jei šitaip norite padėti vaikui, stebėkite, kad daugiau nieko nevalgytų.

Tiesa, daug morkų nepatariama valgyti tiems, kuriuos vargina plonojo žarnyno uždegimai, skrandžio ir dvylikapirštės žarnos opos.

Taip pat skaitykite: 3 nagus stiprinančios kaukės su morkomis

Apsaugo nuo insulto

Harvardo universiteto mokslininkai įrodė, kad bent šešias morkas per savaitę suvalgantiems žmonėms yra gerokai mažesnė rizika kada nors ateityje patirti insultą, nei tiems, kurie morkas valgo tik kartą per mėnesį ar dar rečiau.

Ji24. receptai – gaminame iš morkų

Jei susižavėjote morkų privalumais sveikatai, siūlome jas išnaudoti kiek neįprastiems ir netradiciniams patiekalams. Juk iš šių daržovių galite netgi išsikepti gardų pyragą. Siūlome išbandyti šiuo receptus ir savo šeimos narius pradžiuginti originaliais pietumis, vakariene ar gardžiu desertu. Skanaus!

{recipe|773}
{recipe|876}
{recipe|1156}
{recipe|1441}
{recipe|1496}
{recipe|1556}
{recipe|1565}
{recipe|2767}
{recipe|3555}
{recipe|3710}
{recipe|4152}
{recipe|211}
{recipe|1756}
{recipe|3828}
{recipe|4410}
{recipe|1873}
Skaitykite daugiau