Naujos povandeninio laivo „Titan“ katastrofos detalės: paskutiniai žodžiai ir nematyta nuotrauka

Povandeninis laivas „Titan“ / Scanpix ir US Coast Guard nuotr.
Povandeninis laivas „Titan“ / Scanpix ir US Coast Guard nuotr.
Šaltinis: Žmonės
A
A

Praėjusių metų birželio mėnesį įvykusi povandeninio laivo „Titan“ katastrofa, kurios metu žuvo penki žmonės, tyrinėjama iki šiol. Naujausi duomenys atskleidžia, kokius paskutinius žodžius perdavė povandeniniame laive buvusi komanda, taip pat pirmą karta paviešintas nulūžusios „Titano“ uodegos kūgio vaizdas, nusėdęs ant dugno po sprogimo.

Pakrančių apsaugos pareigūnai pirmadienį pradėjo dvi savaite truksiantį tyrimą, kurio metu siekiama išsiaiškinti „Titano“ katastrofos detales. Tyrėjai atkūrė povandeninio laivo kelionės maršrutą ir atskleidė tarp jo, ir motininio laivo „The Polar Prince“ vykusius pokalbius.

„Titanas“ pradėjo savo kelionę 09:17 vietos laiku, o pagalbiniai darbuotojai, buvę pagrindiniame laive, paklausė apie povandeninio laivo gylį ir svorį, taip pat, ar jis vis dar mato laivą savo ekrane.

Povandeninis laivas „Titan“
Povandeninis laivas „Titan“ / US Coast Guard nuotr.

Ryšys nebuvo sklandus, bet praėjus maždaug valandai po nardymo, „Titanas“ pranešė „viskas čia gerai“.

Paskutinis jo pranešimas buvo išsiųstas 10:47 vietos laiku, 3346 m. gylyje, pranešantis, kad jis numetė du svorius. Po to ryšys nutrūko.

Pareigūnai pažymėjo, kad „Titano“ korpusas niekada nebuvo išbandytas trečiųjų šalių, o saugojimo metu buvo veikiamas oro sąlygų ir kitų elementų.

Be to, jie išdėstė rimtas problemas, su kuriomis susidūrė povandeninis laivas ekspedicijose, vykusiose prieš nelaimę. 2021 ir 2022 m., per 13 nardymų į Titaniką, jis turėjo 118 įrangos problemų. „OceanGate“, šio laivo gamintojas, anksčiau susidūrė su klausimais dėl dizaino pasirinkimų, saugos rezultatų ir taisyklių laikymosi.

Prie nuskendusio „Titaniko“ dingęs povandeninis laivas
Prie nuskendusio „Titaniko“ dingęs povandeninis laivas / Vida Press nuotr.

Primename, kad visi penki „Titan“ povandeniniame laive buvę žmonės žuvo birželio 18 d. po to, kai laivas sprogo praėjus maždaug 90 minučių po panėrimo apžiūrėti garsiojo 1912 m. sudužusio laivo, esančio 3 800 m. gylyje šiaurinėje Atlanto vandenyno dalyje.

Žuvo nardymą organizavusios bendrovės „OceanGate“ vadovas 61 metų Stocktonas Rushas, 58 metų britų tyrinėtojas Hamishas Hardingas, 48 metų Shahzada Dawoodas ir jo 19 metų sūnus Sulemanas Dawoodas bei 77 metų prancūzų naras Paulis-Henry Nargeolet.