Pirkimo psichologija: kuriam asmenybės tipui priklausote?
Pasak psichologės Lauros Bratikaitės-Čekanauskienės, pagal tai, kaip žmogus vertina aplinką (kaip artimą ar svetimą), skiriami keturi asmenybių tipai: vizualai, audialai, kinestetai ir digitalai. Kuriam iš jų priklausote jūs?
Vizualai daugiausia informacijos gauna per reprezentacinę sistemą, susijusią su vaizdu. Todėl šiam tipui tobulas apsipirkimas – virtuali erdvė. Pirkėjas mato viską, ką reikia, ir praleidžia tai, kas nereikalinga.
Audialams svarbu tai, ką girdi, todėl mažesnė tikimybė, kad atsisakys kelionės į įprastą parduotuvę. Juk jiems reikia girdėti, ką apie prekę sako pardavėja, apie ką tarpusavyje kalbasi kiti pirkėjai. Jiems įtakos turi ir daikto reklama.
Trečiasis tipas kinestetai aplinką vertina per lytėjimą. Tai patys ištikimiausi parduotuvių lankytojai, nes sprendimą gali priimti tik pačiupinėję prekę.
Ketvirtasis tipas digitalai dažniausiai vadovaujasi mąstymu, sausais loginiais argumentais. Tai yra racionalūs pirkėjai. Jiems nebaisūs jokie impulsai ir mažai paveikios įspūdingos reklamos. Šie pirkėjai daiktą pirks ten, kur bus pasiūlytos geresnės sąlygos.
Tyrimai rodo, kad apie 60 proc. žmonių yra vizualai. Tai paaiškina ir elektroninių parduotuvių populiarėjimą. Daugumai žmonių užtenka prekę matyti, kad priimtų sprendimą. Dideliam prekybininkų džiaugsmui, vos 10 proc. pasaulio gyventojų yra digitalai, kurie pirma galvoja, o paskui perka.
Plačiau apie apsipirkimo būdus, pliusus ir minusus, skaitykite 45-ajame „Ji“ numeryje!