Pirmoji „Mados infekcijos“ dizainerių partija: tapatybės, netobulumo ir glamūro paieškos

Sandros Straukaitės ir Dianos Paukštytės kolekcijos / Organizatorių nuotr.
Sandros Straukaitės ir Dianos Paukštytės kolekcijos / Organizatorių nuotr.
Šaltinis: Pranešimas spaudai
A
A

Jubiliejinė „Mados infekcija“ gegužės 26-27 dienomis visus mados gurmanus kviečia į buvusį istorinį „Lelijos“ siuvimo fabriką, kurios mūrines sienas gaivins ryškiai geltonas podiumas ir stilingi veidai. Liekant mažiau nei dviem savaitėms iki starto – metas trumpam susipažinti su pirmosios festivalio dienos maištingų ir spalvingų sielų dizainerių kolekcijomis.

Festivalį atidarys praėjusių metų konkurso „Injekcija“ laimėtoja iš tolimosios Osakos ir prestižinės Italijos mados mokyklos „Polimoda“ alumnė Ayana Horai, kuriai didelę įtaką padarė Japoniškas avangardas ir dramaturgė Matsuo Suzuki. Į Vilnių Ayana atveža savo kolekciją pavadinimu „Radiation“ (liet. Radiacija) skirtą mamai, kurios neteko. Leisdama paskutines dienas su ja tarp gėlių jūros, jautė aplinkinių energiją, iš kurios gimė spinduliuojantis švelnumo jausmas Ayanos krūtinėje. Visai tai ji perteikė į savo dizainus, kurių stilius – poetiškas, subtilus, melancholiškas, bet tuo pačiu galingas, pilnas sunkių audinių ir lengvumo paradokso, perpintas nėrinių ir vilnos elementais.

Įdomi detalė – ne tik mama, bet ir tėtis yra svarbus žmogus Ayanos gyvenime – būtent jis ir įkvėpė dizainerę vaikystėje piešti ir eskizuoti.

Ayanos Horai kolekcija
Ayanos Horai kolekcija / Organizatorių nuotr.

Povilas Gegevičius, spalvingas konkurso „Injekcija“ laimėtojas, mokslo ragavęs prestižinėse Nyderlandų ir Belgijos mados mokyklose. Pats sako, kad ten, kur nuolat miega, jis turi daugiau batų nei šakučių. Megzdamas ar siuvinėdamas valandų valandas, jis linkęs pasiklysti filosofijos, muzikos, tinklalaidžių pasauliuose ir save ironiškai įvardija kaip „neaiškių „YouTube“ vaizdo įrašų archeologą“.

Povilo Gegevičiaus kolekcija
Povilo Gegevičiaus kolekcija / Organizatorių nuotr.

„The Familiar Other (Artimas Nepažįstamasis)“ – taip novatoriškai Povilas pavadino kolekciją, kurioje ieško savo lietuviškų šaknų ir tapatybės. Jo dizainas – meninė kasdieninių drabužių intervencija, įkvėpta lietuviškų spalvų ir 90-tųjų, suteikianti vietos amatui ir kvailiojimams. Tai bakalaurinio Povilo darbo tęsinys ir pirmoji kolekcija už akademinės aplinkos ribų. „Dėl to ji bus labai eksperimentinė ir asmeniška, beveik kaip materiali mano tapatybės plėtra“, – sako P.Gegevičius.

Gerai pažįstama „Mados infekcijos“ veteranė ir daugiau nei dešimtmetį kurianti viena produktyviausių šalies dizainerių Diana Paukštytė podiumą šturmuos tamsia „Dekonstrukcijos“ kolekcija, ieškančia netobulumo – juk trūkumai kartais sukuria privalumą. Nebaigti kraštai, skylės, medžiagos gabalai, žaidimas su proporcijomis, netipiškas siluetas, sluoksniavimas, drapiravimas, asimetrija – visi šie elementai kuria Dianos kolekcijos visumą.

Dianos Paukštytės kolekcija
Dianos Paukštytės kolekcija / Vaido Jokubausko nuotr.

„Per didelis drabužis, kuris maskuoja kūną, yra lyg kūno šarvai, leidžia kitaip žvelgti į moteriškumą ir grožį. Šioje kolekcijoje dominuoja juoda spalva ir melancholija. Dekonstrukcija kuria netobulą grožį kuris laužo taisykles. Kolekcija apie tikrąsias formas, kurios yra svarbesnės už išvaizdą“, – įsitikinusi dizainerė, vertinanti minimalizmą, ilgaamžiškumą ir kokybę.

Naujai pristatyti „Mados infekcijos“ idėjinės vadės, teatro ir kino kostiumų dailininkės ir drabužių dizainerės Sandros Straukaitės nereikia. Festivalio podiumą ji matavosi 24 kartus. Metai iš metų Sandra pristato ironiškas ir konceptualias kolekcijas, analizuoja šiuolaikinio žmogaus ir mados santykį. Viena dizainerės draugė juokavo, kad ši sukurtų šviesią ir lengvą kolekciją, nes viskas, ką sukuria Sandra – išsipildo.

Šiemet ant podiumo gyvenimą ji suteiks postapokaliptinio glamūro kolekcijai „LeliJOS ir MariJOS“, įkvėptą Yoko Ono ir Džono Lenono protesto prieš karą Vietname „War is Over. If You Want it“ ir Claude Monet švelnumu alsuojančio paveikslo „Vandens lelijos“. Panašu, kad kolekcijos pavadinimas, įkvėpimo šaltinis ir „Mados infekcijos“ vietos pavadinimas – ne sutapimas.

Sandros Straukaitės kolekcija
Sandros Straukaitės kolekcija / Tautvydo Stuko nuotr.

Pirmąjį vakarą uždarys ryški „Injekcijos“ laimėtoja ir Vilniaus dailės akademijos studentė Karina Panina. Jaunasis talentas pristatys papildytą savo kolekciją „Jei pasiseks – pasakysiu“, gimusią iš neišvengiamos sėkmės laukimo būsenos ir įkvėptą Samuelis Becketo pjesės ,,Belaukiant Godo".

Į visų mūsų laukiamą sėkmę Karina savo dizainuose ironiškai žvelgia per lietuviškos loterijos bilietų raštus, gigantiškos piniginės formos dizainus, integruotas į autentiškas konstrukcijas ir trimačius siluetus. Karinos kūrybos principas primena „Disnėjaus“ animacinių filmų logiką – ji siekia kurti drabužius, kurių vaizdas būtų primityvus ir suvokiamas visiems, bet leistų juose perskaityti gilesnę prasmę. Savo kolekcija Karina kvies žiūrovus apgalvoti mūsų pačių santykį su sėkmės, meilės ir neužtikrintos ateities laukimu, kuriame kasdien nevalingai gyvename.

Karinos Paninos kolekcija
Karinos Paninos kolekcija / Marijos Mireckaitės nuotr.

Jubiliejinė „Mados infekcija“ vyks gegužės 26 ir 27 dienomis, „Tech Zity Vilnius“. Bilietus į mados festivalį platina „Kakava LT“.

Renginį iš dalies remia Lietuvos kultūros taryba ir Vilniaus miesto savivaldybė.