Prancūzų menininko fotoprojekte – išmaniųjų „įsiurbti“ veidai

Nuotrauka iš projekto „SUR-FAKE“ / Antoine’o Geigerio nuotr.
Nuotrauka iš projekto „SUR-FAKE“ / Antoine’o Geigerio nuotr.
Šaltinis: Elaima.lt
A
A

Besąlygiškas prisirišimas prie išmaniųjų technologijų pastaraisiais metais tapo įkvėpimu ne vienam menininkui. Prancūzų fotografas Antoine’as Geigeris meno kalba hiperbolizavo nepertraukiamą „susijungimą“ su ekranais, išblukindamas žmonių veidus ir sujungdamas juos su ekranais.

Antoine’as Geigeris savo projektui „SUR-FAKE“ panaudojo žmonių – suaugusiųjų ir paauglių – važiuojančių metro, darančių asmenukes, sėdinčių galerijoje, žingsniuojančių gatve nuotraukas.

Visiems jiems bendra – susikaupęs stebeilijimas į ekraną, kurį menininkas dar labiau „sutirštino“ modifikuodamas realų vaizdą – veido bruožai dingo, liko tik keistas srautas, sujungiantis veidus ir ekranus.  

Nuotraukos glumina ir trikdo – herojai nebeturi jokio ryšio nei su aplinka, nei vienas su kitu: paaugliai žvelgia į telefonus, o ne į aplink esančius meno kūrinius, gatve keliaujantis vyras įsistebeilijęs į savo išmanųjį telefoną, o ne dairosi aplinkui, asmenukes darančios merginos taip pat susitelkusios tik į ekraną, bet ne į viena kitą ar tai, kas vyksta šalia.

Nuotrauka iš „SUR-FAKE“
Nuotrauka iš „SUR-FAKE“ / Antoine’o Geigerio nuotr.

Sutirštinta, hiperbolizuota, gal net neskoninga? Projektą komentatoriai ir giria, ir peikia, tačiau panašu, kad mažai kas liko jam abejingas.  Apibūdindamas savo projektą A. Geigeris teigia norėjęs darsyk priversti visus susimąstyti apie gimstančias dirbtines tapatybes, visuotinį skaitmeninį įsitraukimą ir kintantį ryšį su realybe. 

Nuotrauka iš „SUR-FAKE“
Nuotrauka iš „SUR-FAKE“ / Antoine’o Geigerio nuotr.
Nuotrauka iš „SUR-FAKE“
Nuotrauka iš „SUR-FAKE“ / Antoine’o Geigerio nuotr.
Nuotrauka iš „SUR-FAKE“
Nuotrauka iš „SUR-FAKE“ / Antoine’o Geigerio nuotr.

Visas projekto nuotraukas pamatysite paspaudę ČIA.