Premjeroje be liemenėlės pasirodžiusi Aušra Giedraitytė: „Neseksualizuoju moters krūtų“

Aušra Giedraitytė / Roberto Riabovo / BNS nuotr.
Aušra Giedraitytė / Roberto Riabovo / BNS nuotr.
Šaltinis: Žmonės
A
A

Trečiadienį sostinėje surengta lietuviško filmo „Akiplėša“ premjera, kuri pritraukė būrį kino gerbėjų, kviestinių svečių ir žinomų veidų. Renginio pradžioje visi jie pozavo fotografams ir demonstravo savo drabužių derinius. Nepastebėta neliko rašytoja, buvusi aktorė Aušra Giedraitytė, kuri pasirinko drąsų variantą – po permatoma palaidinuke atidengė krūtis.

Trečiadienį Vilniuje žaliuoju festivalio „Kino pavasaris“ kilimu į didžiąją „Forum Cinemas Vingis“ salę žengė svečiai. Čia įvyko Lietuvoje ilgai laukto, visą pasaulį apkeliavusio ir daugybę apdovanojimų susižėrusio Saulės Bliuvaitės filmo „Akiplėša“ nacionalinė premjera. Šio renginio nepraleido kino mėgėjai, tarp kurių – ir žinomi svečiai.

Daugelis pro akis nepraleido A.Giedraitytės premjerai sukurto įvaizdžio. Pečius ji buvo apsigaubusi žaviais kailiniais ir dėvėjo kelnes, o per juodą palaidinukę persimatė apnuoginta krūtinė. Portalui Žmonės.lt moteris sakė, kad tokį įvaizdį norėjo priderinti prie filmo „Akiplėša“ dvasios, o moters krūtų neseksualizuoja.

Aušra Giedraitytė
Aušra Giedraitytė / Roberto Riabovo / BNS nuotr.

„Norėjau atrodyti eklektiškai, maištingai, nes man svarbu, kad apranga atspindėtų nuotaiką. Tiesą sakant, liemenėlių dizainas man jau seniai atrodo atgyvena – jei nerandu kažko tikrai unikalaus, geriau nieko nedėvėti. Apranga gali būti ir diskusija, ir kažkoks asmeninis manifestas. Aš visada buvau už autentiškumą – tiek savo aprangoje, tiek gyvenime. Neseksualizuoju moters krūtų, man jos yra motinystės ir stiprybės simbolis. Ir man atrodo, kad šis pernelyg seksualizuotas ir stereotipinis požiūris į moterų kūnus eina į pabaigą“, – Žmonės.lt teigė prie filmo kūrybos prisidėjusi Aušra.

Rašytoja neabejoja, jog nuogas kūnas nebūtinai vulgarus. Jis gali atrodyti meniškai ir kūrybiškai.

„Apnuoginimas gali būti tiek meniškas, tiek vulgarus, priklausomai nuo to, kaip ir kodėl tai daroma. Vulgarumas man visada buvo susijęs su toksiškumu, o kūrybiškumas – su maištu, su tuo, kas nesibaigia tik estetikos ribose. O šias „Burberry“ kelnes saugau jau dešimt metų – nuo laikų, kai studijavau Londone. Jos man yra simbolis žmonių, kuriuos sutikau ir kurie padarė įtaką mano pasipriešinimo jausmui tuo metu, ir, beje, tai vienas gražiausių man prekės ženklų“, – mintis dėstė A.Giedraitytė.

Žmonės.lt primena, kad vos pasirodęs pasauliui, debiutinis Saulės Bliuvaitės filmas iškart buvo įvertintas – po pasaulinės premjeros Lokarno kino festivalyje „Akiplėša“ pelnė ne tik pagrindinį apdovanojimą, bet ir kitus tris prizus. Tačiau tai buvo tik pradžia – iki Lietuvos filmas atkeliavo su daugybe kitų apdovanojimų ir liaupsių. „Gaivališkas žvilgsnis be kompromisų“, „Užburiančiai kinematografiškas“, „Holivudo blogiukės čia neišgyventų nė pusdienio“ – įspūdžių negailėjo „Screen Daily“, „Cineuropa“, „Variety“ ir kiti leidiniai bei kino kritikai.