Rinkodaros ekspertas – apie influencerių eros pabaigą ir kas juos pakeis: „Išgyvens aukso amžių“

Kaip rengtis, kur keliauti, kokį maistą skanauti ir kaip pramogauti – ilgą laiką tendencijas diktavo nuomonės formuotojai, arba taip vadinami influenceriai. Rinkodaros specialistas Mantas Velykis teigia, kad šis formatas po truputį išsisemia ir praranda savo aktualumą, o ateityje mes vis labiau seksime ne influencerius, o interneto kuratorius.
Kas tie interneto kuratoriai, kokias kitas tendencijas atpučia vėjai į reklamos bei rinkodaros pasaulį bei kur jis pats ieško įkvėpimo internete, vienas žinomiausių Lietuvoje reklamos kūrėjų M.Velykis pasakoja naujausioje Aurimo Kamantausko tinklalaidės „Kamantinėjimai“ laidoje.
Influencerius pakeis interneto kuratoriai
Terminas „interneto kuratorius“ daug kam dar yra naujas ir negirdėtas. Kalbėdamasis su režisieriumi, renginių paslaugų grupės „ReKūrai“ vadovu A.Kamantausku M.Velykis teigė, kad interneto kuratorius yra asmuo, kuris kalba apie aplinką: tai, ką joje randa arba kas jam įdomu konkrečioje temoje. Tuo tarpu nuomonės formuotojai daugiau kalba apie save („koks aš fainas, aš tą darau, aš aną darau“), o apie aplinką ir jos reiškinius reflektuoja mažai.
M.Velykis prognozuoja, kad netrukus būtent interneto kuratoriai atsidurs visų mūsų dėmesio centre.
„Vienas geras pavyzdys yra tokia mergina, kuri „TikTok‘e“ išgarsėjo per naktį. Ji užsiprenumeravo „New York Times“ sekmadienio numerį. Kas nežino, sekmadienio numeris yra žiauriai storas ir ten skaitymo yra dviem gyvenimams į priekį. Skaityti laikraštį ji nusprendė norėdama geriau suprasti, kas vyksta ją supančioje aplinkoje. Mergina tiesiog pasiima vieną straipsnį, pasakoja, kas jai buvo įdomu ir taip skatina žmones atrasti tą spaudą. Dabar ji užsiprenumeravo daug kitų laikraščių ir jos visos dienos darbas yra tiesiog skaityti laikraščius ir pasakoti, ką gero ten suranda“, – „Kamantinėjimuose“ dalinasi M.Velykis.
Visą pokalbį išgirsti ir pamatyti galite čia:
Pasak rinkodaros specialisto, internete vis labiau populiarės tie žmonės, kurie kalba siauromis temomis, o ne apie viską. Influencerių asmeninis gyvenimas taps mažiau įdomus, o žmonės domėsis konkrečiomis jiems aktualiomis temomis. Į tokią komunikaciją ima orientuotis ne tik internetas, bet ir prekių ženklai. Pasak M. Velykio, jau pastebima tendencija dirbti su mažesniais segmentais ir siauresne auditorija, o ne bandyti aprėpti viską. Jausti šių tendencijų pulsą padeda ir kai kurios mobiliosios programėlės.
„Net pats prisisiunčiau programėlių, kurios yra apie interneto kuratorystę. Labai įdomi man pasirodė „Arca“, kur žmonės kuriasi folderiukus ir deda tai, kas tinka toje temoje. Gali matyti skaitinius, iliustracijas, paveikslėlius. Toks labiau sofistikuotas „Pinterest“. Tas pats „Cosmos“ kažkuria prasme yra „Pinterest“ atšaka. Tai padėjo man suprasti, kad yra tiek daug nišinių temų, į kurias labai įdomu pasigilinti“, – „Kamantinėjimuose“ pasakoja M.Velykis.
Bendruomeniškumo aukso amžius
Kaip sako pats reklamos kūrėjas, jo kompiuteryje 90 proc. disko užima reklamų archyvas. Tai padeda geriau pajausti tendencijas ir suprasti, kaip ateityje į pirkėjų ir sekėjų širdis bandys prasibrauti sėkmingi prekių ženklai. Pasak M.Velykio, dabar aktualiausia tendencija – bendruomeniškumas ir artimo ryšio kūrimas.
„Tikras ryšys ir artimas santykis yra tai, ko mes matysime vis daugiau. Žiūrint į kitas šalis galime matyti, kad vis daugiau prekių ženklų kuria savo klubus. Bėgimo klubai dabar visiškai „ant bangos“. Tas pats „Rapha“, dviratininkų prekės ženklas, yra puikiai sukūręs bendrystės jausmą su savo parduotuvėmis, kurios tuo pačiu yra kaip klubai. Juose galima susiburti, rasti patarimų, idėjų ar tiesiog sustoti išgerti alaus ar kavos. Man atrodo, kad tas tikras kontaktas, susitikimo taškai netrukus turėtų išgyventi aukso amžių“, – kalbėdamas A.Kamantausko laidoje prognozuoja reklamos kūrėjas.
M.Velykis neslepia, kad lietuviškų prekių ženklų komunikacija jis nesižavi. Pasak jo, šioje srityje mes nespėjame pasivyti pasaulio.
„Yra keletas prekių ženklų, kurie vejasi bangą. Ji baigia lūžti, o jie dar bando su savo banglente užšokti. Reikia sveikinti, kad jie bando reaguoti į tai, kas vyksta pasaulyje. Bet šiaip vaizdas yra liūdnas. Atrodo, kad viskas yra orientuota į trumpalaikį rezultatą. Niekas negalvoja apie prekės ženklo gylį, norą turėti ryškesnį identitetą. Apie prekės ženklo vertybes apskritai nėra ką kalbėti. To aš pasigendu“, – sako reklamos specialistas.
Įkvėpimo randa „TikTok“ programėlėje
Pasaulio bei Lietuvos aktualijas M.Velykis apžvelgia savo ir kolegės Karolinos tinklalaidėje „Viskas blogai“. Paklaustas, iš kur ateina idėjos epizodams, M.Velykis sako daugybę temų randantis „TikTok“ programėlėje.
„Esu visiškas „TikTok‘o“ fanas, ligonis. Priklausomybė šimtu procentų. Man jis patinka, nes gerokai greičiau gali pajausti, kas svarbu pasaulyje ir apie ką žmonės šneka. Čia daug temų surandame“, – sako M.Velykis.
Kita reklamos specialisto aistra – televizijos serialai. Anot M.Velykio, per juos Lietuva galėtų gerinti savo žinomumą pasaulyje. Tai neišnaudota reklamos galimybė šaliai.
„Galime matyti „Černobylio“ efektą. Manau, jis turėjo labai didžiulę Lietuvai įtaką net ir turizmo prasme“, – sako M.Velykis.
Serialuose reklamos kūrėjas taip pat randa idėjų. Vienas geriausių penkmečio serialų, anot jo, yra ir vieną iš jo tinklalaidžių įkvėpęs „Succesion“. „Geresnio serialo tikrai nėra. Galite įrodinėti, bet prieštarausiu“, – tinklalaidės „Kamantinėjimai“ eteryje juokiasi M.Velykis.