Ruoštis šventėms žmonės neskuba, todėl likus kelioms dienoms iki jų ieško greitų sprendimų
Kalėdos šalies gyventojams yra ypač svarbi šventė. Absoliuti dauguma per šias šventes laiką leis su šeima ir duos pažadus ateinančiais metais šeimai jo skirti dar daugiau. Ruošdami šventinį stalą derins tradicijas ir pasaulio skonius, stengsis, kad patiekalai būtų sveikesni ir nustebintų artimuosius. Bandys pirkti pagal pirkinių sąrašą, kad įsigytų tiek, kiek suvalgys. Pirks panašiai kaip ir pernai: didžioji dalis stalui ketina išleisti 51–100 eurų, dovanoms – nuo 90 eurų. Dovanos geras emocijas teikiančias ir praktiškas dovanas. Ir stengsis daryti gerus darbus, bent jau ne mažiau negu pernai per Kalėdas.
Tokias ir daugiau tendencijų apie šalies gyventojų pasiruošimą Kalėdoms atskleidė prekybos tinklo „Maxima“ lapkričio pabaigoje atlikta internetinė pirkėjų apklausa, kurioje dalyvavo beveik 3 tūkst. respondentų iš visos Lietuvos. „Maximos“ komercijos vadovės Vilmos Drulienės teigimu, akivaizdu, jog per šventes žmonės nori kuo mažiau laiko skirti ruošai, o daugiau – šeimai, bendravimui ir geriems darbams.
„Kalėdoms žmonės ruošiasi, tačiau analizuodami klientų apsipirkimo tendencijas bei žmonių srautus parduotuvėse, pastebime, jog daug ką klientai vis tik įsigyja paskutinėmis dienomis iki didžiųjų švenčių. Natūralu, kad maisto prekes šventiniam stalui jie perka paskutinėmis dienomis – viskas juk turi būti itin šviežia. Tačiau mūsų duomenys rodo, kad likus kelioms dienoms iki šv. Kalėdų nuperkama ir daugiausia dovanų bei jų pakavimo priemonių, taip pat dekoro namams, eglutėms, stalui. Dėl to, ruošdami asortimentą Kalėdoms, kėlėme sau tikslą – atrinkti geriausius produktus ir patiekalus, tinkamus ir tiems, kurie šventinį stalą ruoš patys, ir tiems, kurie norės sutaupyti laiko ir pas mus įsigys jau paruoštus gaminius“, – sako V. Drulienė.
Pasak jos, „Maximos“ asortimente šiemet – 58 „Meistro kokybės“ naujienos ir apie 400 kitų maisto prekių išskirtinai Kalėdoms, greta ir taip itin plataus prekių pasirinkimo kasdien. V. Drulienės teigimu, atrenkant naujoves, vadovaujamasi pirkėjų poreikiu tradicijas derinti su noru valgyti sveikiau ir nustebinti šeimą netikėtais deriniais. Pavyzdžiui, „Meistro kokybės“ kulinarijos gaminių asortimente klientai ras lėto virimo sprandinę, garintą kalakutienos ar lašišos filė. O konditerijos skyriuose – tortų, pyragų ir pyragaičių iš sveikesnių ingredientų, natūralių skonių, pavyzdžiui, perteptų egzotinių vaisių tyrėmis. Dekoruotų minimaliai, tačiau itin estetiškai. Mažesnio dydžio – tačiau išraiškingų formų.
„Maximos“ atlikta apklausa parodė, kad sveikesnius patiekalus ant stalų per šventes siekia dėti du iš trijų apklaustųjų ir beveik visi (86 proc.) stengiasi ar labai stengiasi, kad maisto netektų išmesti, dėl to perka pagal iš anksto sudarytą sąrašą. Šventiniam stalui šiemet ketinama skirti tiek pat, kiek ir pernai: 40 proc. apklaustųjų Kalėdų vaišėms planuoja išleisti 51–100 eurų (2017 m. buvo 43 proc.). 29 proc. stalui ketina skirti iki 50 eurų, penktadalis – daugiau nei 100 eurų, dar dalis nepanoro atskleisti savo ketinimų.
Dovanoms didžioji dalis apklaustųjų ketina skirti apie 100 eurų, kaip ir pernai. 43 proc. šiemet teigia skirsiantys 90 eurų ir daugiau. Dar 18 proc. mano, kad dovanoms prireiks 31–60 eurų, 16 proc. – 61–90 eurų, likusioji dalis savo ketinimų neatskleidė. Svarbiausia apklaustiesiems, kad dovanos būtų praktiškos ir keltų geras emocijas (po 65 proc.). Dėl to dauguma rinksis valgomas dovanas (54 proc.) – saldumynus, kavą, gurmanišką sūrį, gėrimus ir pan. Taip pat žmonės dovanos vaikiškų žaislų, knygų, smulkių dovanėlių ir interjero detalių – užrašinių, žvakių, kai kurie pirks dovanų smulkios buitinės technikos – barzdaskutę, plaukų džiovintuvą, maisto smulkintuvą, muzikos grotuvą ir kt.
Pasak V. Drulienės, smaližiams šiemet „Maxima“ paruošė 200 skirtingų saldainių iš 30-ies tiekėjų ir 12-os skirtingų pasaulio šalių. Vertinantiems ilgalaikę naudą – 1 600 knygų, 600 smulkių el. prietaisų, įvairių kosmetikos rinkinių. O žinodami poreikį dovanų įsigyti ir švenčių išvakarėse – šimtus valgomų ir nevalgomų idėjų „Paskutinės akimirkos“ dovanoms. Jų parduotuvėse nereikės ilgai ieškoti – dovanos po 5 ir po 10 eurų bus patogiai išdėstytos ir lengvai randamos.
Kalbant apie kalėdinį dekorą, šiemet „Maxima“ paruošė tris temas: raudonų atspalvių – „Kalėdų Gėlės“, baltų – „Žiemos fantazijų miškas“, ryškių – „Maroko prabanga“. Šias temas vienija klasikinės spalvos, gėlės ir apšvietimas – jau kelis metus populiarėjančios el. girliandos, šviečiantys žaisliukai. Jos lengvai derinamos tiek tarpusavyje, tiek su ankstesnėmis „Maximos“ siūlytomis temomis, mat didžioji dalis klientų (80 proc.) apklausos metu teigia, jog jau turimas dekoro kolekcijas kasmet papildo naujomis. Du iš trijų apklaustųjų teigia dekoruojantys viską – ir namus, ir eglutę, ir vaišių stalą.
„Maximos“ atlikta apklausa taip pat parodė, jog dauguma prieš Kalėdas stengiasi daryti gerų darbų. 42 proc. tinka ir dar 39 proc. vidutiniškai tinka teiginys: „Prieš Kalėdas aš visuomet padarau gerų darbų visuomenei, tokių kaip dalyvavimas gerumo akcijose, vienišų senelių lankymas, našlaičių lankymas, nepasiturinčių rėmimas ir kita“. Įdomu tai, kad 60 proc. apklaustųjų duoda sau pažadus naujiems metams – dauguma ateinančiais metais planuoja skirti daugiau dėmesio šeimai, aktyviam gyvenimo būdui ir sveikiau maitintis.
Kalėdos įkvepia dalintis. Šiemet kartu su atlikėja Jazzu „Maxima“ pristatė naują kalėdinę dainą „Apie Tave“. Kartu su naujienų portalu „Delfi“ bei Vilniaus miesto savivaldybe sostinės gyventojams ir miesto svečiams padovanojo kalėdinį traukinuką. O kartu su „Maltos ordino pagalbos tarnyba“ senoliams – „Maltiečių sriubos“. Šiemet prekybos tinklas – generalinis šios akcijos rėmėjas, prisidedantis ne tik finansiškai. Visą gruodžio mėnesį 11-oje miestų „Maltiečių sriubos“ renginiuose prekybos tinklas kvies vaišintis „Meistro kokybės“ tortais.