Sveika lietuviška dieta: valgykite, ką užaugino gimtoji žemė

Moteris / Photos.com nuotr.
Šaltinis: 15min.lt
AA

Zonos, taškų, Atkinso, Holivudo, modelių, kopūstų sriubos – kokių tik dietų šiais laikais neprigalvojama. Ir viskas tik tam, kad būtume gražūs, sveiki ir, ką čia slėpti, liekni. Tačiau norint pasiektus rezultatus išlaikyti, taip maitintis reikėtų visą gyvenimą, o ne savaitę ar penkias dienas. Tam reikėtų geležinės valios ir sveikatos, nes maisto kiekį ir racioną ribojančios dietos gali pridaryti daugiau žalos nei naudos.

Išbandykite sveiką ir svarbiausia – lietuvišką dietą. Jos nesunku laikytis, nes reikiamų produktų gauti nesunku net ir žiemą.

Dietologų teigimu, sveikiausia valgyti tai, ką užaugino gimtoji žemė. O mūsiškė dosni daržovių, uogų ir vaisių, grūdų, pieno produktų, duonos, žuvies ir mėsos. Visa tai ir patariama valgyti, tik saikingai, o štai daržoves kirskite su kaupu. Pateikiame naudingiausiųjų sąrašą.

Agurkai – ne tik nekaloringos ir vandeningos, bet ir labai naudingos daržovės: jose gausu vario, cinko, geležies. Žinoma, jeigu kalbame ne apie marinuotus agurkėlius. Švieži agurkai valo organizmą, pasižymi gydomosiomis savybėmis. Juos gardu valgyti su medumi.

Pupelės suteikia sotumo jausmą, energijos, yra labai maistingos. Tinka nevalgantiems mėsos, nes turi daug baltymų, geležies, kalio, kalcio. Sveikiausia valgyti virtas arba troškintas. Šviežios pupelės gali pūsti vidurius, turi nuodingų medžiagų, o konservuotos praranda maistinę vertę.

Morkos naudingos dėl trijų dalykų: jos skanios, gerina regėjimą ir suteikia odai rusvą atspalvį. Ne veltui kūdikiai, labai mėgstantys morkų sultis, būna rusvos spalvos. Atminkite: morkose esantis karotinas tirpsta tik riebaluose, todėl į morkų sultis ar salotas įpilkite šlakelį alyvuogių aliejaus, grietinėlės arba pieno.

Obuoliai turi nedaug kalorijų, užtat gausūs ląstelienos, kuri gerina virškinimą, ir mineralinių druskų.

Obuoliai tinka kaip desertas, jų būna įvairių rūšių. Obuoliai turi nedaug kalorijų, užtat gausūs ląstelienos, kuri gerina virškinimą, ir mineralinių druskų. Teigiama, kad jie, kaip ir morkos, saugo regėjimą, taip pat mažina cholesterolio kiekį kraujyje. Valgykite šviežius arba pakeptus orkaitėje ir įdarytus varške. 

Pomidorai ir jų sultys apsaugo nuo vėžio, juos patariama valgyti, kai trūksta energijos, žvalumo. Jei valgote ne šviežius, svarbiausia, kad jie būtų termiškai apdoroti ne aukštesnėje nei 55 laipsnių temperatūroje, kitaip žus visi vitaminai.

Bulvės, kaip ir pupelės, labai sočios, turi daug vitaminų ir mineralų. Tik jų reikėtų valgyti mažiau nei kitų daržovių. Bulvės neleidžia kauptis skysčiams, gerina nuotaiką. Jei siekiate sulieknėti, valgykite neskustas virtas arba orkaitėje su lupena keptas bulves, bulvių košę.

Svogūnai, nors ir yra specifinio skonio bei kvapo, turi gydomųjų savybių, apsaugo nuo peršalimo ligų, gerina virškinimą, stiprina kraujagysles ir neleidžia kauptis skysčiams. Raudonieji svogūnai – subtilesnio skonio, ne tokie aštrūs, todėl salotoms ar ant sumuštinių puikiausiai tinka ir švieži.

Parengė Dalia Daškevičiūtė

Skaitykite daugiau