Tragiška povandeninio laivo „Titan“ lemtis: žuvo visa penkių žmonių įgula

Povandeninio laivo „Titan“ įgula laikoma žuvusia: Shahzada Dawoodas ir jo sūnus Sulemanas, Paulas-Henri Nargeolet,  Stocktonas Rushas ir Hamishas Hardingas / Scanpix nuotr., Žmonės.lt montažas
Povandeninio laivo „Titan“ įgula laikoma žuvusia: Shahzada Dawoodas ir jo sūnus Sulemanas, Paulas-Henri Nargeolet, Stocktonas Rushas ir Hamishas Hardingas / Scanpix nuotr., Žmonės.lt montažas
Šaltinis: 15min
A
A

Vilčių nebeliko. Povandeninio laivo „Titan“ operatorė „OceanGate“ pranešė, kad visi penki įgulos nariai laikomi žuvusiais. Kiek anksčiau JAV pakrančių apsaugos tarnyba paskelbė, kad netoli „Titaniko“, kurio apžiūrėti plaukė minėta įgula, aptiktas nuolaužų laukas. Buvo rastos penkios pagrindinės povandeninio laivo dalys.

„Dabar manome, kad mūsų generalinis direktorius Stocktonas Rushas, Shahzada Dawoodas ir jo sūnus Sulemanas Dawoodas, Hamishas Hardingas ir Paulas-Henri Nargeoletas, deja, yra prarasti“, – sakoma „Titan“ povandeninio laivo savininkės „OceanGate“ pareiškime.

JAV pakrančių apsaugos kontradmirolas Johnas Maugeris teigia negalintis patvirtinti, ar JAV pakrančių apsaugos tarnybai pavyks atgauti penkių povandeniniame laive „Titan“ buvusių keleivių kūnus.

„Tai neįtikėtinai negailestinga aplinka“, – priduria jis.

Kiek anksčiau ketvirtadienį pranešta, kad bendrovės „Horizon Arctic“ nuotoliniu būdu valdomu aparatu jūros dugne netoli „Titaniko“ laivo rasta nuolaužų. JAV pakrančių apsaugos tarnyba patvirtino, kad tai ieškoto laivo dalys.

„Nuolaužos atitinka katastrofišką slėgio kameros praradimą. Tai nustatę, nedelsdami pranešėme šeimoms“, – sakė JAV pakrančių apsaugos tarnybos kontradmirolas J.Maugeris, kuris vadovauja „Titan“ paieškoms.

J.Maugeris sakė, kad povandeninis robotas rado dingusio povandeninio laivo uodegos kūgį, iš viso penkias pagrindines povandeninio laivo dalis.

Povandeninio laivo „Titan“ paieška
Povandeninio laivo „Titan“ paieška / „Scanpix“ nuotr.

Vienas pareigūnas sakė, kad pirmoji rasta detalė buvo nosies kūgis, esantis korpuso išorėje. Tada jie rado „didelį nuolaužų lauką“, kuriame buvo slėginio korpuso galas, rašo CNN.

„Tai buvo pirmas požymis, kad įvyko katastrofa“, – sakė pareigūnas.
Įgulos rado antrą, mažesnį nuolaužų lauką pirmajame, kuriame buvo kitas slėginio korpuso galas.

„Toliau kartografuojame nuolaužų lauką ir, kaip sakė admirolas, darysime viską, ką galime, kad iki galo suplanuotume, kas ten yra“, – sakė jis.

J.Maugeris teigė, kad povandeniniai robotai liks įvykio vietoje ir rinks informaciją.

Nuolaužos rastos vandenyno dugne, maždaug už 500 metrų nuo „Titaniko“ priekinės dalies, ir jos buvo rastos apie 15.55 val. Lietuvos laiku.

Ankstesniuose paieškos etapuose JAV pakrančių apsaugos tarnyba tyrė iš povandeninės paieškos zonos sklindančius smūgių garsus.

Kontradmirolas J.Maugeris spaudos konferencijoje iš Bostono uosto sakė, kad tie garsai, atrodo, nebuvo susiję su nuolaužomis, rastomis jūros dugne.

Jis pridūrė, kad dar per anksti pasakyti, kada įvyko povandeninio laivo sprogimas, tačiau teigė, kad sonariniai plūdurai per 72 valandas, kol jie buvo vandenyje, neužfiksavo „katastrofiškų įvykių“.

Kiek anksčiau ketvirtadienį nardymo ekspertas ir „Titan“ įgulos draugas Davidas Mearnsas sakė, kad tarp nuolaužų yra „nusileidimo rėmas ir galinis povandeninio laivo dangtis“.

D.Mearnsas naujienų kanalui „Sky News“ sakė, kad galinis dangtis – tai „smailus jo galas“, vadinamas aptaku, o nusileidimo rėmas – tai, ant ko „sėdi“ povandeninis laivas.

„Titan“ povandeninis laivas
„Titan“ povandeninis laivas / „Scanpix“/AP nuotr.

„Jei nulaužtas aptakas ir rėmas – tuomet visai konstrukcijai atsitiko kažkas tikrai blogo“, – kalbėjo D.Mearnsas.

D.Mearnsas yra laivo „Titan“ keleivių draugas.

Laivas „galėjo subyrėti dėl didžiulio slėgio“

Seras Jamesas Burnell-Nugentas, buvęs Karališkojo laivyno vyriausiasis laivyno vadas anksčiau ketvirtadienį sakė, kad nuolaužos „leidžia manyti, kad „Titan“ galėjo sprogti dėl didžiulio jūros vandens slėgio, kai leidosi žemyn“.

Sekmadienį ryte turistinis povandeninis laivas „Titan“ leidosi link „Titaniko“ nuolaužų, o po dviejų valandų prarado ryšį su paviršiuje esančiu pagalbiniu laivu.

Povandeniniu laivu prie nuskendusio „Titaniko“ keliavo britų milijardierius Hamishas Hardingas, Pakistano magnatas Shahzada Dawoodas ir jo sūnus Sulemanas, bendrovės „OceanGate Expeditions“ generalinis direktorius Stocktonas Rushas ir Prancūzijos povandeninių laivų operatorius Paulis-Henri Nargeolet.

Hamishas Hardingas, Paulas-Henri Nargeolet, Stocktonas Rushas, Shahzadas Dawoodas ir jo sūnus Sulemanas Dawoodas
Hamishas Hardingas, Paulas-Henri Nargeolet, Stocktonas Rushas, Shahzadas Dawoodas ir jo sūnus Sulemanas Dawoodas / „Scanpix“ nuotr.

Laivo intensyviai ieškota daugiau nei keturias paras. Laivai, orlaiviai ir radiolokacinė įranga skenavo virš vandens, jei povandeninis laivas būtų iškilęs į paviršių. Po vandeniu esantiems garsams aptikti taip pat naudoti sonariniai plūdurai ir sonarinė įranga laivuose.

Paieškos ir galimas gelbėjimo operacijas koordinuoja JAV pakrančių apsaugos tarnyba, JAV karinis jūrų laivynas, JAV karinės oro pajėgos, Kanados pakrančių apsaugos tarnyba ir Kanados kariuomenė.

Prancūzijos mokslinių tyrimų laivas su giliai po vandeniu galinčiu ieškoti bepiločiu robotu ketvirtadienį atplaukė netoli „Titaniko“ nuolaužų, kur prisijungė prie didžiulės dingusio povandeninio laivo paieškos ir gelbėjimo operacijos.

Laive yra nuotoliniu būdu valdomas povandeninis aparatas „Victor 6 000“, kuris gali nusileisti į 6 000 metrų gylį.

„Titaniko“ nuolaužos yra maždaug 3 800 metrų gylyje, dėl to jas pasiekti yra ypač keblu.

Gelbėtojai pastaruoju metu daugiausia dėmesio skyrė bandymams išsiaiškinti povandeninių garsų, užfiksuotų vėlų sekmadienį, šaltinį.