Vilniaus naktinio gyvenimo epicentre – pirmoji „Behind Curtains“ kolekcija: įkvėpė Vivienne Westwood
„Mums nebereikia žmonių, valdančių pasaulį senais metodais, mes turime bėgti greičiau nei sistema“, – tokiais britės dizainerės Vivienne Westwood (1941–2022) žodžiais savo debiutinės kolekcijos pristatymą pradėjo tvarios mados ženklas „Behind Curtains“, kurį kuria Emilija Šimukauskaitė ir Monika Vaisova. Pilnoje klubo „gallery1986“ salėje įvykęs šou tapo pareiškimu apie naują tvarios mados judėjimą bei kūrybą, įkvėptą naktinės kultūros.
Gyvu šou garso takeliu rūpinosi atlikėjas Gamka, taip pat dėvėjęs naujosios kolekcijos drabužius.
Pasak „Behind Curtains“ dizainerių Emilijos Šimukauskaitės bei Monikos Vaisovos, pristatyta debiutinė kolekcija „DAY OFF“ – tai daugiau nei metus trukusių kūrybinių eksperimentų rezultatas. Priešingai nei daugelis šiandien pasirodančių mados naujienų, kiekvienas „Behind Curtains“ drabužis yra vienetinis, sukurtas taikant tvarų „upcycling“ (perkurtos mados) metodą.
Tai reiškia, kad kolekcijos drabužiai pasiūti iš dekonstruotų jau egzistavusių nedėvimų gaminių juos kerpant, dažant, balinant, persiuvant, viename kūrinyje kombinuojant kelių drabužių detales. Tai leidžia kurti nenaudojant naujų medžiagų, o pernaudojant jau pagamintus daiktus, kurie nebeatlieka savo funkcijos.
„Šio metodo ėmėmės, kai suvokėme, kad viena iš labiausiai planetą teršiančių industrijų yra būtent mada, – pasakoja viena „Behind Curtains“ įkūrėjų M.Vaisova, – Nors Lietuvoje „upcycling“ metodas dar nėra gerai žinomas, pasaulio mados sostinėse jis itin aktualus: dideli prekių ženklai bendradarbiauja su kūrėjais, gebančiais „upcycling“ metodą taikyti kuriant nematytas formas, kuriamos ištisos dekonstruotos mados kolekcijos. Svarbu ir tai, kad taip apdoroti drabužiai būna vienetiniai ir nepakartojami, o mūsų kartai išskirtinumas itin svarbus.“
Dizainerių teigimu, „upcycling“ metodas reikalauja nemažai drąsos, nes prieš akis išdėliojus jau egzistuojančius drabužius reikia nebijoti jų kirpti, atsisakyti detalių, kurios žvilgsniui mažiau patrauklios, ardyti, kartais – ir sugadinti.
„Jei pradžioje valandų valandas galvojome, kaip drabužį paversti ypatingu, šiandien jau geriau žinome, kaip kiekvieną daiktą pamatyti strategiškai, ką iš jo galima sukurti“, – teigia „Behind Curtains“ dueto dizainerė E.Šimukauskaitė.
Kolekcija „DAY OFF“ – tai trys dešimtys įvaizdžių, kurių didžioji dalis nėra priskiriama neimoteriškai, nei vyriškai madai, mat dauguma drabužių kiek padidinto silueto, kiekvienas turi savo aiškų, drąsų charakterį. Pavadinimas „DAY OFF“ – tai nuoroda į laiką, prasidedantį, kai išeinama iš ofiso erdvės ir atsiveria galimybės saviraiškai.
„Behind Curtains“ dizainerės juokauja, kad kolekcijos drabužiai skirti laisvalaikiui, nesvarbu, kur jį norėtųsi leisti: žvejyboje ar naktiniame klube. Saviraiškos idėją atspindėjo ir pristatymo modelių įvaizdžiai, kurių kiekvienas buvo unikalus – su skirtinga šukuosena ir makiažu, individualiai priderinta antrų rankų avalyne iš „Think Twice“. Laisvo laiko bei naktinės kultūros ryšį patvirtino pasirinkta šou erdvė – industrinėse Naujamiesčio patalpose veikiantis naktinis klubas „gallery1986”, savaitgalių naktimis tampantis stilingiausio sostinės jaunimo susibūrimo vieta.
Fotogalerija:
Kolekcijos „DAY OFF“ pristatymo komandą sudarė „Behind Curtains“ dizainerės Emilija Šimukauskaitė ir Monika Vaisova, stilistė Simona Senkauskaitė, asistentai Vainotas Jakštas ir Lukas Ivanavičius, atlikėjas Gamka, plaukų stilistas Robert Rogalskij ir visa salino Bold komanda, vizažistė Marta Žadeikaitė ir jos komanda.
Kolekcijos drabužius galima įsigyti „Behind Curtains“ studijoje Vilniaus centre susitarus iš anksto Instagram žinute @behind.curtains_.