„Vogue Ukraine“ redaktorius V.Brykalinas pasipiktino: Milano mados savaitė ignoruoja karą Ukrainoje

Venas Brykalinas, kadrai iš Milano mados savaitės ir karo Ukrainoje / Scanpix ir socialinių tinklų nuotr.
Venas Brykalinas, kadrai iš Milano mados savaitės ir karo Ukrainoje / Scanpix ir socialinių tinklų nuotr.
Šaltinis: Žmonės
A
A

Kai ukrainietiško mados žurnalo „Vogue Ukraine“ redaktorius Venas Brykalinas vėlų trečiadienio vakarą iš savo gimtojo miesto Kijevo įlipo į Milano mados savaitę gabenusį lėktuvą, jis nė nenumanė, kad vos po kelių valandų Ukrainoje prasidės karas. Šiuo metu Milane esantis Venas piktinasi – kol jo gimtinė bomborduojama Rusijos okupantų, mados savaitėje dalyvaujantys prekės ženklai ir dizaineriai ignoruoja įvykius Ukrainoje.

„Iš tikrųjų į Milaną turėjau skristi kitą rytą, bet mano kolega paskutinę minutę atsitiktinai pakeitė užsakymą ir išvykome trečiadienio vakarą, todėl manau, kad tai galbūt išgelbėjo man gyvybę“, – portalui „Evening Standart“ pasakojo mados žurnalo „Vogue Ukraine“ redaktorius Venas Brykalinas, kuris šiuo metu dalyvauja Milano mados savaitėje.

V.Brykalinas, kuris praleido daugybę pasirodymų ir nusprendė neskelbti apie madą socialinėje erdvėje, kol lankosi Milane, yra dėkingas, jog yra saugus. Visgi, žurnalo redaktorius neslepia, kad jam labai sunku, kadangi dauguma jo komandos narių yra pasklidę po Ukrainą ir šiuo metu slepiasi rūsiuose. Nenuostabu, kad visi darbai sustojo, o būsimas „Vogue Ukraine“ numeris taip ir  nebuvo išspausdintas.

Nepaisant pavojų, Brykalinas klausia savęs, ar jam nereikėtų grįžti namo. „Kadangi esu vyras, jaučiu spaudimą grįžti ir prisijungti prie karinių pajėgų“, – sako jis. 

Venas Brykalinas / Socialinių tinklų nuotr.
Venas Brykalinas / Socialinių tinklų nuotr.

Vienas iš nedaugelio Ukrainos kūrybininkų, kuris šiuo metu yra Milane, V.Brykalinas stebisi, kad mados savaitėje apie Ukrainos tragediją užsiminta vos keletą kartų.

„Nemanau, kad turėtume tikėtis, jog pasaulis nustos suktis. Nemanau, kad turėtume tikėtis, jog dizaineriai, kurie į kolekciją įdėjo tiek darbo ir pinigų, tiesiog sustos.  Bet aš manau, kad mados industrija tikrai yra kurčia ir Milanas tai parodė šią savaitę“, – piktinasi ukrainietis. 

Per penkias madų šou Milane dienas vienintelis dizaineris, kuris tikrai užjautė Ukrainą, buvo Giorgio Armani, sekmadienį surengęs tylųjį šou.

Milano mados savaitė / Scanpix nuotr.
Milano mados savaitė / Scanpix nuotr.

„Nesitikiu, kad modeliai išeis vilkėdami Ukrainos vėliavas arba ant podiumo degins Vladimiro Putino portretą... Tačiau yra dalykų, kuriuos galite padaryti: galite likti savo estetikos sferoje ir gerbti savo klientus bei žiniasklaidą, vis tiek darydami svarbų gestą“. 

Kalbėdamas apie tai, mados žurnalo „Vogue Ukraine“ redaktorius Venas Brykalinas užsiminė, kad dizaineriai ir mados prekės ženklai galėtų nutraukti bendradarbiavimą su Rusija, tačiau pasak jo, visą tai remtųsi į finansus.

„Nežinau, ar tai tinginystė, nejautrumas, ar baimė atstumti tam tikrus klientus. Rusija yra didžiulė rinka visiems tiems dizaineriams. Yra tiek daug pinigų ant kortos“, – pripažino V.Brykalinas.

Toks mados industrijos abejingumas įvykiams Ukrainoje nepraslydo ir pro mados ekspertės Marijos Palaikytės akis. Savo įžvalgomis ji pasidalijo su portalo Žmonės.lt skaitytojais.

„Septinta karo diena. Tik, kur šiuo metu yra mados pasaulio pozicija ir atsakomybė?

Vis dar „neužteko laiko pastebėti“, kas vyksta? Planeta kenčia, vienijasi, kovoja už tiesą.

Manęs dažnai klausia, ką manau apie mados savaičių atsainumą, lyderiaujančių mados industrijos nuomonės formuotojų tylą ir minimalų įsitraukimą į globalia virstančią tragediją? Mados pasaulio cinizmą dabar mato visi, net tie, kurie niekada nesidomėjo mada!

Marija Palaikytė
Marija Palaikytė

Atsakymas: man gėda, nesuprantama ir nepaprastai skaudu! Mane tiesiog šokiruoja toks cinizmas, veidmainystė ir siauraprotiškas savanaudiškumas... taip, gyvenimas nesustoja – kūryba kaip ir mados savaitės irgi gali vykti. Bet apsimetimas, kad nieko nenutiko glumina. Absurdiška puota maro metu… kad ir kaip mados industrijai akis užpylė prisiminimas apie tai, kad 2021 metais vien italų prekės ženklams Rusijos rinka išleido 21 mlrd. eurų.

Maži sąmoningumo spinduliai, pavyzdžiui, Armani šou įvykęs tyloje ar stebėtinai pavėluotos, sausai korektiškos milijonus sekėjų turinčių žvaigždžių žinutės soc tinkluose – visi solidarumo trupiniai, kuriuos kol kas ryžosi padalinti mados pasaulis, atrodo tiesiog apgailėtinai pasaulio susitelkimo laike. Turiu pripažinti, kad kol kas aš netikiu, jog prabangos sektorius boikotuos Rusiją, kad ir kaip to prašo Ukrainos Vogue iniciatyva“, – rašė Marija Palaikytė.

Pilnas jos įrašas: