7 paprastos taisyklės, kurios padės gerai sutarti su vadovu

Pokalbis dėl darbo / „Fotolia“ nuotr.
Pokalbis dėl darbo / „Fotolia“ nuotr.
Šaltinis: Ji24.lt
A
A

Tyrimai rodo, jog yra žmonių, kuriems kalbėjimas, o ypač viešas, kelia tokią pat baimę, kaip terorizmo grėsmė, skrydžio baimė ar net mirtis. Jei ir jums dėl to kyla bėdų, tuomet turėtumėte susirūpinti – aiškus ir nuoseklus minčių dėstymas kuo toliau, tuo labiau tampa svarbiu profesiniu įgūdžiu.

Jei esate samdomas darbuotojas, tada bene svarbiausias žmogus jūsų kelyje į profesinę sėkmę yra jūsų vadovas.

„Mėgstama sudarinėti perspektyviausių ateities specialybių sąrašus. Jei atkreiptumėte dėmesį, jas galima suskirstyti į dvi grupes – tai techninio profilio specialistai (programuotojai ar odontologai ir pan.) ir specialybės, kurių atstovams reikia empatijos – tai psichiatrai ir psichologai, marketingo specialistai, teisininkai ir kiti. Gebėjimo bendrauti reikšmė tik auga – laisvai kalbantys ir mintis dėstantys darbuotojai sparčiau kyla karjeros laiptais, jie gali tikėtis ir didesnio atlygio“, – apie darbo rinkos realijas kalba „INK Agency“ vyr. projektų vadovė, vidinės komunikacijos konsultantė Giedrė Simanauskaitė.

Jei esate samdomas darbuotojas, tada bene svarbiausias žmogus jūsų kelyje į profesinę sėkmę yra jūsų vadovas. G. Simanauskaitė dalijasi patarimais, kaip reikėtų efektyviai bendrauti su savo vadovu.

TAIP PAT SKAITYKITE: Tėvai sprendžia vaikų namų darbus? Tai – meškos paslauga

Kolegos
Kolegos / Vida Press nuotr.

1. Būkite atviras. Žmonės mėgsta lengvai ir paprastai bendraujančius kolegas, kurie patys imasi pokalbio iniciatyvos. Tiesa, nereikėtų užsimiršti ir nevirsti biuro plepiu ir savo kalbomis trukdyti kitiems dirbti efektyviai. Tačiau yra metas, kai bendravimas ypač pageidautinas – tai pietūs, kavos pertraukėlės. Kitu metu stenkitės būti naudingas darbais ir pagalba – tiek bendradarbiams, tiek vadovui.

2. Nuolatinis kontaktas. Dažnai tikima, kad rezultatai kalba patys už save, todėl dalis darbuotojų yra susikoncentravę tik į savo tiesioginį darbą. Deja, bet skaičiai nekalba – už jų yra situacijos, replikos, komentarai, konfliktai. Skirkite laiko ne tik tiesioginiam darbui, bet ir refleksijai su vadovu – ypač jei pats užimate vidurinės grandies vadovo poziciją. Aptarkite tikslus, pasiektus rezultatus, padarytas klaidas ar galimybes tobulėjimui. Spręskite esamas problemas čia ir dabar, pateikite savo įžvalgas, dalinkitės tuo, kas užgulę jūsų pečius. Abipusis ryšys sustiprins jūsų santykius, mažins streso lygį kasdieninėje veikloje bei gerins veiklos rezultatus.

3. Rodykite iniciatyvą. Nepamirškite, kad vadovas tik vienas, o tokių kaip jūs bendrovėje, jei ne daug, tai bent keli. Tad norint išsiskirti iš minios, reikia kažką pasiūlyti. Mums patinka žmonės, kurie mums padeda, taigi jei būsite naudingas savo patarimais ar rasite problemų sprendimus, greitai būsite pastebėtas ir įvertintas kaip žmogus, turintis vertingų savybių. Pasiūlymai gali būti įvairūs – kuo kasdieninio darbo procesų pagerinimo iki ateities produktų siūlymo. Svarbu, kad jie būtų konstruktyvūs ir pagrįsti.

4. Prisiimkite atsakomybę. Versle – kaip kare. Šis posakis jau virtęs priežodžiu. O kare ypač vertinami tie, su kuriais nebaisu eiti į žvalgybą. Todėl nebijokite prisiimti atsakomybės ne tik už pasiekimus, bet ir už nuopuolius. Ši savybė atspindi užgrūdintą ir nebijančią augti asmenybę. Vadovo akyse išsiskirsite ne tik dėl profesinių gebėjimų, tačiau ir dėl asmeninių savybių. Jos ypač svarbios, kai kalba pasisuka apie aukštesnes pozicijas organizacijoje – ieškomi tie, kurie yra ne tik puikūs specialistai, bet nebijo prisiimti atsakomybės už kitus.

5. Neformalus bendravimas. Domėkitės, kas vadovui rūpi pasibaigus jo darbo dienai, kokias iniciatyvas ir idėjas jis palaiko. Siekite suprasti, kokia yra vadovo asmenybė, kaip tai atsiliepia jo daromiems sprendimams darbe. Taip pat nevenkite temų ir situacijų, kurios padeda jums vadovą labiau pažinti kaip žmogų.

6. Ieškokite grįžtamojo ryšio. Lietuviškas kuklumas mums sufleruoja, kad įvertinimas ateis pats savaime. Pažiūrėkite iš vadovo pozicijų – jam kasdien tenka spręsti daug problemų, bendrauti su daugeliu darbuotojų, todėl jūsų darbo ir veiklos rezultatus ne visada gali pastebėti. Parodykite patys pirmą iniciatyvą ir paklauskite viršininko apie savo atlikto darbo įvertinimą. Gali būti, kad iš pradžių jis ir neturės nuomonės, bet tai privers jį pasidomėti jūsų atliekamu darbu ir taip užmegsite kontaktą. Vadovo patarimai padės jums kryptingiau atlikti savo darbą, taip pat turėsite galimybę siūlyti savo idėjas tiesiogiai svarbiausiam organizacijos žmogui.

7. Rinkitės tą pačią bendravimo formą, kaip ir vadovas. Žinoma, kontaktas akis į akį yra pats efektyviausias – mes kalbame ne tik žodžiais, bet ir veido mimika bei visu kūnu. Taip galime perduoti ir gauti daugiau informacijos. Tačiau tokia strategija ne visada pasiteisina – jei vadovas labiau linkęs bendrauti telefonu, tuomet ir jūs stenkitės rinktis telefoną. Jei elektroniniu paštu – tuomet el. laiškus. Vieni žmonės geriau savo mintis dėsto raštu, kiti – žodžiu, o vadovas turi tą privilegiją, kad gali rinktis bendravimo priemonę. Padėkite jam pasijauti patogiai.

TAIP PAT SKAITYKITE: Austėja Landsbergienė: „Mokytojo profesija yra tarnystė“

Sekite naujienas ir mūsų „Facebook“ puslapyje!