Afrikoje plintantis omikron M.Bertulio ir D.Bunkaus planų nekeičia: iš Namibijos anksčiau negrįš

Mantas Bertulis ir Danielius Afrikoje, Zimbabvėje / Asmeninio albumo nuotr.
Šaltinis: Žmonės
2021-11-28 21:30
AA

Po Afriką keliaujantis prodiuseris Mantas Bertulis ir verslininkas Danielius Bunkus dėl savo kelionės nuotykių ne kartą atsidūrė dėmesio centre. Atrodo, kad keliavimą komplikuojantys nutikimai jų dar neapleidžia: šįkart papildomų sunkumų suteikia prieš kelias dienas Afrikoje aptikta ir į Europą plintanti COVID-19 atmaina omikron. M.Bertulis ir D.Bunkus portalui Žmonės.lt papasakojo, kaip į viruso atmainą reaguojama tolimajame žemyne ir kaip tai veikia jų kelionės planus.

Pasaulio sveikatos organizacija penktadienį paskelbė, kad neseniai atrasta COVID-19 sukeliančio viruso atmaina B.1.1.529 yra susirūpinimą keliantis variantas ir suteikė jam omikron pavadinimą.

Aptikus naują koronaviruso variantą, įvairios didžiosios pasaulio oro bendrovės atšaukė skrydžius į Pietų Afriką, o daugelis šalių suskubo nustatyti apribojimus. Tuo tarpu naujoji viruso atmaina jau pasiekė Europą – apie nustatytus pirmuosius atvejus jau pranešė Jungtinė Karalystė, Vokietija, Italija, Belgija ir Čekija, taip pat Australija.

Koronaviruso atmainos omikron atradimas visiškai sutapo su Manto Bertulio ir Danieliaus Bunkaus atvykimu į Namibiją – vieną iš septynių Afrikos šalių, su kuriomis kelios ES šalys apribojo keliones.

Mantas Bertulis Zambijoje / Asmeninio albumo nuotr.

„Kaip tik tądien buvome Johanesburge, iš kurio skridome į Namibiją. Oro uoste nebuvo nei panikos, nei kalbų apie virusą. Nusileidę ir atvykę į vietą dar nuėjome pavakarieniauti, išgerti alaus ir tik vakare pamatėme BBC straipsnį, kuriame buvo pranešta apie naująją koronaviruso atmainą.

Penktadienį atsikėlę pamatėme, kad dėl to jau kilo didelis šaršalas – Europos Sąjunga ir kitos šalys nusprendė apriboti skrydžius iš Afrikos. Vis tik situacijos su vietiniais daug neaptarinėjome – atmaina dar nepakankamai ištirta, tad jie daug informacijos neturi, o mūsų žinios irgi ribotos“, – portalui Žmonės.lt sako Mantas Bertulis.

Paklausus, kaip patys sureagavo į žinią dėl koronaviruso atmainos atradimo ir jos plitimo, M.Bertulis ir D.Bunkus sutiko, kad ši naujiena, nors ir buvo netikėta, jų iš vėžių neišmušė.

„Nespėjome net sureaguoti, kai ES buvo priimti sprendimai dėl kelionių ribojimų, tad tiesiog su tuo susitaikėme. Be to, mes visai neseniai atskridome į Namibiją, tad nesiruošiame iš jos išskristi. Jau esame rimtesnių problemų turėję šios kelionės metu, tad visko itin nesureikšminame“, – ryžtingai sako M.Bertulis.

„Mums nuotykių netrūksta, tai bus vienu mažiau ar vienu daugiau, nėra skirtumo. Kaip nors išsisuksime“, – priduria D.Bunkus.

Manto Bertulio ir Danieliaus Bunkaus kelionė į Zambiją / Asmeninio albumo nuotr.

Žmonės.lt primena, kad Zambijoje keliautojai kartu su operatoriumi Robertu Kavaliausku pirmosiomis kelionės dienomis susidūrė su dideliais nemalonumais – jie netikėtai buvo sulaikyti vietinių pareigūnų ir nuvežti į kalėjimą, įsikūrusį stadione. Kodėl lietuviai buvo sulaikyti, pareigūnai neatsakė visą parą.

Paskutinėje kelionės po Afriką stotelėje – Namibijoje – lietuviai ketina būti iki gruodžio vidurio. Grįžus jų lauks izoliacija ir papildomi testai, nors to pirminiame plane nebuvo. Vis tik kol kas apie tai M.Bertulis ir D.Bunkus negalvoja – tiesiog stebi kintančią situaciją ir mėgaujasi nepamirštamos kelionės akimirkomis.

„Mes patys jokių papildomų savisaugos priemonių nesiimsime. Išsinuomojome automobilius su palapinėmis ant stogo ir keliausime po dykumas. Taigi, nesukame sau galvos – tas daugiaserijinis serialas jau nusibodęs“, – Žmonės.lt sako verslininkas D.Bunkus.

Mantas Bertulis ir Danielius Bunkus Zambijoje / Asmeninio albumo nuotr.

Laidos „Kitokie pasikalbėjimai“ kūrėjas M.Bertulis pasakoja, kad iki šiol Afrikos šalyse, kuriose lankėsi – Zambijoje, Zimbabvėje ir Namibijoje – pandemija nebuvo itin sureikšminta.

„Atvykstant į šias šalis reikėjo turėti neigiamą COVID-19 testą, bet šiaip keliaujant net nepajutome, kad pandemija egzistuoja: žmonės paniškai nebijo, labai nesisaugo ir apie tai net nekalba“, – tikina M.Bertulis.

Kelių papildomų saugumo procedūrų reikia laikytis ir Afrikos šalyse: lankantis didesnėse parduotuvėse prašoma dėvėti kaukes, dezinfekuoti rankas, tačiau griežtesnių priemonių nesiimama. Tiesa, Zimbabvėje buvo įvesta komendanto valanda, kurios gyventojai turėjo laikytis nuo 22 valandos. M.Bertulis priduria, kad ji negaliojo naktiniams klubams, tačiau besilinksminantiems papildomų problemų niekada nekilo.

Danielius Bunkus tikina, kad griežtesnių ribojimų nesiimta net ir pranešus apie koronaviruso atmainą bei jos plitimą.

„Čia, Afrikoje, į virusą nelabai kas reaguoja. Šalyse, kuriose buvome, didžiausias reikalavimas – kaukės dėvėjimas parduotuvėse. Visgi net ir į tai nelabai kas kreipia dėmesį: kartais jų nedėvi net patys pardavėjai“, – neslepia vyras.

„Kol kas Namibijos valdžia nesiima jokių suvaržymų, na, bent jau mes apie tai negirdėjome. Čia nėra tokios panikos kaip Europoje ar kitose pasaulio šalyse“, – priduria M.Bertulis.

Mantas Bertulis ir Danielius Bunkus Zimbabvėje / Asmeninio albumo nuotr.

Apie požiūrį į pandemiją rodo ir pasiskiepijusių asmenų skaičius, kuris Afrikoje nėra didelis: vieną ar kitą vakciną yra gavę vos 5-10 procentų gyventojų. Vis tik lietuvių keliautojų sutikti žmonės nebuvo priešiškai nusiteikę prieš skiepus.

„Nežinau, tai sutapimas ar ne, bet vietiniai žmonės, su kuriais susipažinome, pasirodė išmintingi ir saugantys savo sveikatą bei buvo pasiskiepiję.

Vis tik, Afrikoje yra daug prasčiau gyvenančių žmonių, kurie turi gerokai didesnių problemų nei virusas ir neskuba skiepytis. Na, bet kadangi mes daugiau lankėmės Zimbabvės, Zambijos ir Namibijos miestuose, tai ir bendravome su skiepus palaikančiais žmonėmis“, – pasakoja M.Bertulis.

Ar mažas pasiskiepijusių žmonių skaičius turi įtakos Afrikos gydymo įstaigų užimtumui? To lietuviai negali pasakyti, nes su sveikatos problemomis kelionės metu jiems dar neteko susidurti ir savo akimis pamatyti ligoninių jie negalėjo.

Fotogalerija:

Manto Bertulio ir Danieliaus Bunkaus kelionė po Afriką (11 nuotr.)