Ar kalbėdami telefonu nepamirštame nerašytų taisyklių?

Moteris kalba telefonu / Shutterstock nuotr.
Moteris kalba telefonu / Shutterstock nuotr.
Šaltinis: Ji24.lt
A
A

Šiais laikais daug laiko praleidžiame bendraudami telefonu. Tačiau ar virtualus bendravimas mums tapo toks įprastas dalykas, kad pamirštame elementarias mandagumo taisykles? Štai keletas etiketo taisyklių, kurias žinome, bet kartais galvojame, jog nusižengiame visai nedaug.

Įkyruoliai niekam nepatinka

Jei žmogus, kuriam skambinate atmeta skambutį, vadinasi, jis šiuo metu negali kalbėti, todėl skambinti dar kartą nederėtų. Kiekvienas mato praleistus skambučius ir tik radęs laisvą minutę, perskambina. Tikrai nemanykite, kad jei įkyriai skambinsite dar kelis kartus iš eilės, jums atsakys. Tai tik parodys jūsų nekantrumą. Rezultatas, kurį pasieksite, gali jums nepatikti: žmogus susierzins, jausis spaudžiamas, o tada pokalbis tikrai nebus malonus.

Kada nemandagu skambinti?

Tai tarsi nerašyta ir, atrodytų, visiems suprantama taisyklė, tačiau kartais žmonės jos nepaiso. Atminkite, kad anksčiau nei 8.00 val. ryto ir vėliau nei 21.00 val. vakaro geriau neskambinti – žmonės arba ruošiasi į darbą, arba jau ilsisi. Nebent esate susitarę ir žinote, kad nesutrukdysite arba skambinate artimam žmogui ir žinote, kad nesutrukdysite. Prieš taip elgdamiesi, pagalvokite, ar jūs norėtumėte, kad jus trukdytų tokiu metu.

Nieko tokio valgyti kalbant telefonu? Pagalvokite dar kartą

Valgyti kalbant telefonu nemandagu
Valgyti kalbant telefonu nemandagu / Shutterstock nuotr.

Šiame skubiame pasaulyje neretai stengiamės nušauti kuo daugiau zuikių vienu šūviu ir sutaupyti laiko. Visgi neretai ne tik nepataikome, bet prašauname gerokai pro šalį. Kad ir kaip skubėtumėte ar neturėtumėte laiko pavalgyti, atminkite, kad kalbant telefonu nėra mandagu valgyti pradėtus pietus, gurkšnoti kavą ar kramtyti gumą. Tik įsivaizduokite, paskambinate į kokią nors įstaigą, o su jumis kalbantis žmogus valgo, čepsi ir siurbčioja... Nesmagu, tiesa?

Taip pat nemandagu kosėti į telefono ragelį ar palikti įjungtą televizorių bei kitus aparatus, kurie skleidžia garsus. Tiesiog gerbkite žmogų, su kuriuo kalbate, juk patys nenorėtumėte, kad taip su jumis elgtųsi, o jums reikėtų įtempti ausis, kad išgirstumėte tai, kas jums sakoma.

Dar šis tas...

  • Atsiminkite, kad jei suskambo kito žmogaus telefonas, o jo nėra šalia, nereikėtų pakelti svetimo ragelio. Tai tikrai būtų nepagarba ir kišimasis į kito žmogaus asmeninę erdvę.
  • Jei norite naudotis garsiakalbiu, turėtumėte įsitikinti, ar netrukdysite kitiems žmonėms, ir ar žmogus, su kuriuo kalbate, tam neprieštaraus. Yra keli atvejai, kai galima jį naudoti: kai pokalbį turi girdėti keli žmonės arba kai norite kažką užsirašyti. Ir visada, įjungdami garsiakalbį, turėtumėte tai pranešti žmogui, su kuriuo kalbate.
  • Visgi garsiakalbio nedera jungti viešosiose vietose, pavyzdžiui, autobuse, jei laukiate poliklinikoje ir pan. Atminkite, kad ne visi žmonės norėtų, kad juos girdėtų aplinkiniai, tai juos gali priversti jaustis nejaukiai. Jei įrašinėjate telefoninį pokalbį, apie tai būtinai turėtumėte perspėti asmenį, su kuriuo kalbate. Atminkite, kad negalima įrašinėti, jei žmogus, su kuriuo kalbate, nesutinka.

TAIP PAT SKAITYKITE Pirmasis vaiko telefonas. Ką turėtų žinoti tėvai

  • Atrodo, jau visi žino, kad kalbėti telefonu nedera vietose, kuriose laikomasi tylos ir reikėtų išjungti telefono garsą: bibliotekoje, teatre, bažnyčioje, seminaruose, muziejuose ir panašiose vietose. Visgi kaskart atsidūrus tokiose vietose ne visi žmonės tai suvokia.
  • Be to, reikėtų atsiminti, kad ne tik garsas, bet ir ekrano šviesa trukdo. Sėdint teatre ar kino salėje tikrai nemalonu, jei iš šono trikdo švytintis ekranas. Tai blaško dėmesį, neleidžia susikaupti ir erzina. Tad tokiais atvejais pagalvokite apie kitus ir žinutę atrašykite išėję iš teatro ar kino salės.