Dainos „Šėtone, prašau“ kūrėjai grąžinami į teismo suolą – prokuratūra apskundė jų išteisinimą

Mantas Grincevičius, Vaidotas Grincevičius-Whydotas ir Giedrius Sasnauskas / Sauliaus Chadasevičiaus / 15min nuotr.
Mantas Grincevičius, Vaidotas Grincevičius-Whydotas ir Giedrius Sasnauskas / Sauliaus Chadasevičiaus / 15min nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
A
A

Komikas Vaidotas Grincevičius-Whydotas, jo brolis Mantas Grincevičius ir jų pusbrolis Giedrius Sasnauskas Anykščių teisme buvo išteisinti dėl skandalingosios dainos apie šėtoną ir vaikus, tačiau Panevėžio apygardos prokuratūra apskundė pirminį kūrėjams palankų nuosprendį aukštesnės instancijos teismui. Byla iš naujo bus nagrinėjama Panevėžyje, kaltinamiesiems vėl grės teistumas ir baudos. „Jau pavargau aš čia aiškintis“, – Žmonės.lt sakė Whydotas.

Teismas Anykščiuose jau yra išnagrinėjęs baudžiamąją bylą ir rugsėjo 6 d. paskelbęs išteisinamąjį nuosprendį skandalingosios dainos „Šėtone, prašau“ kūrėjams – komikui Vaidotui Grincevičiui-Whydotui, jo broliui Mantui Grincevičiui ir jų pusbroliui Giedriui Sasnauskui.

Anykščių rajono apylinkės teismo verdiktas šmaikštuoliams buvo palankus: dainos „Šėtone, prašau“ kūrėjai – G.Sasnauskas, M.Grincevičius ir V.Grincevičius – nepadarė jiems inkriminuotų nusikalstamų veikų.

Nuosprendžio paskelbimas byloje dėl dainos apie šėtoną ir vaikus
Nuosprendžio paskelbimas byloje dėl dainos apie šėtoną ir vaikus / Sauliaus Chadasevičiaus / 15min nuotr.

Vis dėlto išteisintųjų trejetas dar negali lengviau atsikvėpti – šis pirminis nuosprendis taip ir nespėjo įsiteisėti.

„Pirmadienį buvo gautas prokurorės iš Panevėžio apygardos prokuratūros apeliacinis skundas, aš jį pasirašiau. Byla išsiųsta į Panevėžio apygardos teismą, apeliaciją numatoma nagrinėti lapkričio mėnesį“, – portalą Žmonės.lt ketvirtadienį informavo Anykščių teisėja Zita Gavėnienė. Lakoniškai prokurorų siekį ir poziciją šiame procese teisėja suformulavo taip: „Jie mano, kad reikia bausti už tai.“

„Nežinau net, ką daryti, jau pavargau aš čia aiškintis...“ – Žmonės.lt prisipažino pagrindinis kaltinamasis V.Grincevičius. Whydotas minėjo, kad jo namus taip pat jau pasiekė teismo ir prokuratūros dokumentai apie atnaujinamą procesą.

Beje, V.Grincevičiui akmeniu po kaklu šio teismo proceso tapo ir „nemokamai“ jį ginti pasisiūliusio advokato paslaugos – Whydotas viešai apkaltino teisininką Rolandą Jakonį apgaule paėmus iš jo net 3 100 eurų.

Žmonės.lt primena, kad ši teismu virtusi istorija prasidėjo dar 2014 metų rudenį, kai teisėsauga sulaukė skundo dėl „YouTube“ paviešintos dainos „Šėtone, prašau“.

Netrukus jos kūrėjų namuose buvo atliktos kratos, o vėliau komikas bei aktorius V.Grincevičius-Whydotas, jo brolis M.Grincevičius ir jų pusbrolis G.Sasnauskas buvo pasodinti į kaltinamųjų suolą.

Prokuratūra atkakliai siūlo nuteisti dainos kūrėjus, skiriant didžiausią piniginę bausmę (684 eurų) V.Grincevičiui, o kitiems dviem išteisintiesiems siūlomos 570 eurų baudos.

Prasidėjus humoristų teismo procesui, nemažai žinomų žmonių viešai piktinosi tuo, kad teisėsauga esą varžo žodžio laisvę ir persekioja už kūrybą.

Pagal kaltinamąjį aktą, bendrininkų grupėje veikę vaikinai sukūrė dainą „Šėtone, prašau“ ir ją platino, turėdami tikslą tyčiotis, niekinti ir skatinti neapykantą vaikams.

V.Grincevičiui, dar žinomam kaip Whydotas, prokuratūra siūlė skirti didžiausią piniginę bausmę – 684 eurų, o kitiems dviem kaltinamiesiems buvo siūlomos 570 eurų baudos. Pagal Baudžiamąjį kodeksą, kurstymas prieš bet kokios tautos, rasės, etninę, religinę ar kitokią žmonių grupę (šiuo atveju – vaikus) per visuomenės informavimo priemonę gali būti baudžiamas bauda arba laisvės apribojimu, arba areštu, arba laisvės atėmimu iki dvejų metų.

Vis dėlto Anykščiuose per nuosprendžio paskelbimą trijulė triumfavo. Priimdama išteisinamąjį sprendimą, teisėja Z.Gavėnienė rėmėsi ankstesne teismų praktika ir Konstitucija, kuri garantuoja žodžio ir saviraiškos laisvę.

Anykščių rajono apylinkės teismas sutiko, kad daina yra nukreipta prieš vaikus, tačiau pabrėžė, kad vien neigiamų žodžių vartojimas nėra nusikalstama veika.

Teisėja Z.Gavėnienė įvardijo dainą kaip pažeidžiančią moralę, tačiau neįžvelgė kūrinio tekste jokio tiesioginio raginimo smurtauti prieš vaikus: „Diskriminacinis poveikis turi būti aktyvus. Byloje tokių aplinkybių nenustatyta.“