Ar vis dar galioja etiketo taisyklės darbo aplinkoje?
Tam tikrus oficialius mūsų gyvenimo įvykius reguliuoja tradicijos. Jų laikymasis padeda jaustis gerai oficialiose situacijose, žinoti, ko iš mūsų tikimasi ir kaip elgtis. Nuo to iš dalies priklauso ir karjeros sėkmė. Nors daugelio rašytų taisyklių nesilaikoma, kai kurios vis tik galioja.
Darbo vietoje svarbus aprangos kodas
Klasikinė ir, be abejo, tvarkinga apranga tinka beveik visur ir visada. Kuo aukštesnės pareigos – tuo formalesni ir kokybiškesni turi būti drabužiai. Tad net jei einate į darbo pokalbį, pasistenkite išlaikyti oficialų stilių.
Tiek vyrai, tiek moterys neretai daro klaidų. Pavyzdžiui, moterys pasipurškia per stipriais kvepalais, per ryškiai pasidažo, apsirengia netinkamo dydžio drabužius (dažniausiai per daug prigludusius, per ankštus), taip pat ryškių spalvų, raštų, per giliomis iškirptėmis ar per trumpus. Svarbiausia, žinoti, kas jums tinka.
Vyrai, pasitaiko, ateina vilkėdami nelygintus marškinius, kurių apykaklė taip pat būna suglamžyta. Netinkamo dydžio drabužiai – per platūs ar per ilgi. Nešvarūs, nenublizginti batai. Nebūtina atrodyti tarsi nuo podiumo, bet elementari tvarka turi egzistuoti.
Net jei ir dirbate kūrybinį darbą, kai apranga nėra griežtai reglamentuota, o šiek tiek netvarkos garderobe traktuojama kaip kūrybiškumo išraiška, atminkite, švara – būtinybė.
Kalba jus išduoda
Apie žmogų daug ką pasako vartojama kalba. Jei kalba netaisyklinga, ji gali sumenkinti kalbančiojo autoritetą. Pavyzdžiui, tarties normų ignoravimas, išsprūdęs žargonas, netinkama replika ir pan. Kalbėdami venkite ir pasikartojančių įterpinių „reiškia“, „vadinasi“, „taigi“, nes gali atrodyti, kad bandote laimėti laiko, kad sugalvotumėte, ką pasakyti.
Išmokite mandagiai laisvai bendrauti net ir su nepatinkančiais jums žmonėmis, nes to reikalauja dalykinis etiketas. Užteks minimalaus bendravimo – šiltai pasisveikinti, atsisveikinti, nebūtina spręsti kitų reikalų.
Jei žmogus sako tai, kuo tiki, ir tai, ko nori, jis vertinamas palankiau. Nevartokite abejonių keliančių posakių: „nežinau, ar pavyks“, „tai neįmanoma, to dar niekas neišbandė“ ir pan. Rodykite savo tvirtumą: „Bus nelengva, bet pasistengsiu.“ Taip parodysite, kad užduotis išties nelengva, bet jūs darysite viską, kas įmanoma.
Be to, neaimanuokite dėl nepabaigiamų darbų ir viršvalandžių. Atminkite, niekam nepatinka niurzgliai, kurie gadina nuotaiką.
Darbo vakarėliai – naudingi
Nepraleiskite tarnybinių vakarėlių – tai puikus būdas parodyti savo lojalumą, artimiau pažinti kolegas nedarbo aplinkoje ir pasirodyti iš geriausios pusės.
Tiesa, atminkite, kad kalboms apie darbą vakarėlyje – ne vieta. Vakarėlyje stenkitės kalbėti kuo įvairesnėmis temomis, bet venkite išsiplėsti apie darbo reikalus. Nebent kalbą pradėtų viršininkas, nors tai irgi laikytina netaktišku elgesiu.
Neįsivelkite į per daug nuoširdžius pokalbius, juk per daug atsipalaidavus, tai nesunku padaryti. Venkite diskusijų politinėmis ar kitomis temomis, kurių metu lengvai galima įsivelti į aršias diskusijas.
Dar šis tas...
Dažnai kyla klausimas, tai kas gi turi pirmas paduoti ranką sveikinantis? Įprasta, kad vadovas pirmasis ištiesia ranką pavaldiniui. Vyresnė moteris – jaunesnei, moteris – vyrui, vyresnis vyras – jaunesniam.
Daug dirbančiam žmogui labai svarbu išlaikyti gerą fizinę ir dvasinę pusiausvyrą. Pirmiausia išmokite valdyti savo emocijas. Stenkitės nesusierzinti dėl smulkmenų. Todėl stenkitės pailsėti, kiek galima geriau. Jei vidury darbo dienos pajusite nuovargį, pasistenkite patogiai atsitiesti, atsilošti ir visiškai atsipalaiduoti. Po kelių minučių jėgos sugrįš.
Savo asmeninius rūpesčius palikite namie. Į mandagumo klausimus, kaip laikotės, atsakykite trumpai: „ačiū, gerai“, „kaip visada“. Be abejo, nepamirškite pasiteirauti, kaip laikosi klausiantysis. Nepulkite pasakoti privataus gyvenimo smulkmenų, nebent tai būtų bendradarbiai, su kuriais bendraujate itin artimai.