Filmo „Laikinai jūsų” užkulisiai: istoriniai automobiliai, paslėpti šaligatviai ir intymūs žaidimai

Kadrai iš filmavimo aikštelės / Renginio organizatorių nuotr.
Šaltinis: Pranešimas spaudai
2023-11-21 12:17
AA

Lapkričio 24 dieną kino teatruose startuos metų brangiausias lietuvių gamybos filmas – dramatiškas istorinis detektyvas „Laikinai jūsų“. Jo žiūrovai pateks į įspūdingą atmosferinį lauką. „Gretinant su lietuviškais komerciniais projektais ir turint omenyje biudžetą, skirtą dekoracijoms, šio filmo kartelė buvo pakelta žymiai aukščiau“, – sako kino dailininkė Neringa Baciuškaitė.

Talentingos lietuvės pavardė minima daugelyje užsienio kino gamybos projektų, tarp jų – kultiniame „Stranger Things“, taip pat tautiečių „blockbuster‘iuose“: „Redirected“, „Gautas iškvietimas“, „Tarp mūsų, berniukų“ ir kt.

Statant vaidybinį filmą „Laikinai jūsų“, dailės departamentui teko rimtas iššūkis – leisti žiūrovui atsidurti 1920-ųjų Kaune.

Filmo „Laikinai jūsų” užkulisiai / Renginio organizatorių nuotr.

„Beveik nieko panašaus į tą laikmetį negali rasti – kone viską reikėjo padaryti, – prisimena N. Baciuškaitė. – Šaligatvius, kad nebūtų plytelių ir trinkelių, dengėme žvyru, klojome medines lentas. Reikėjo vežimų, arklių. Gaminomės namų langines. Žinių daugiausiai sėmėmės iš knygų, ieškojome tarpukario interjerų medžiagos. Filmo baldai atkeliavo iš antikvarinių salonų ir specifinio kino rekvizito sandėlių. Reikėjo pasiūti užuolaidas, perdažyti kambarius, keisti sietynus ir begalę kitų dalykų.“

Į tarpukario laikus sugrąžinantis filmas reikalavo ir vintažinių automobilių, kurie eksponuojami muziejuose ar saugomi privačiose kolekcijose. „Juos nuomojomės, automobiliai buvo vežami tralais“, – pasakoja kino dailininkė.

„Tie automobiliai, kuriuose filmavomės, savo laiku galėdavo išvystyti maksimalų 60 km/h greitį. Klausėme vairuotojo, – kaip tokiu transportu nuvykti iki Klaipėdos? Sakė, – nieko baisaus: tris kartus padangas pakeiti ir nuvažiuoji“, – juokiasi pagrindinį moters vaidmenį istorinėje dramoje „Laikinai jūsų“ sukūrusi aktorė Justina Nemanytė.

Veiksmas vyko žiemos metu, automobiliai – be langų, bet tai nesulaikė J. Nemanytės įkūnytos veikėjos nuo intymių žaidimų atvirame salone. „Scenose, kuriose iš šalies atrodome labai įkaitę, iš tiesų buvo žiauriai šalta, mes ten buvome suledėję. Užtat išskirtiniais technologiniais sprendimais atkurtame legendiniame Kauno restorane „Metropolis“ buvo labai karšta“, – pasakoja aktorė.

Filmo „Laikinai jūsų” užkulisiai / Renginio organizatorių nuotr.

Filmavimo aikštelėje ji jautėsi kaip sapne. „Tie kostiumai, interjerai... Tai buvo fantastiška! 1920-ieji yra visiškai mano laikas, jis tinka ir mano išvaizdai. Kai aprengta ir nugrimuota žvelgiau į veidrodį – net nemačiau savęs, man atrodė, kad tai – paveikslai. O kai po filmavimo pamainos persirengdavau džinsais, vėlgi reikėdavo šiek tiek susivokti, kokiame laike aš esu, – sako J. Nemanytė. – Visus savo veikėjos drabužius norėjau pasiimti, dėvėti toliau, nes jie buvo nepaprastai gražūs. Batai buvo nuostabūs, autentiški, specialiai man pasiūti. Su grimo, šukuosenų, kostiumų dailininkėmis kaskart užtrukdavome apie 2,5 valandos pasiruošimui: sruogomis sulipdyti plaukai, makiažas, apatinukai, pėdkelnės, prisegtukai, segtukai, papuošalai... Dievinu tarpukario stilių. Ir esu užtikrinta, kad filmas bus fantastiškai gražus.“

Laikmečio estetika užburianti juosta „Laikinai jūsų“ visoje Lietuvoje – jau nuo lapkričio 24 d. Vaidina: Simonas Storpirštis, J. Nemanytė, Nerijus Gadliauskas, Agnė Šataitė, Dainius Kazlauskas, Ramūnas Rudokas, Ainis Storpirštis ir kiti.

Filmo „Laikinai jūsų” užkulisiai (11 nuotr.)