Gero ginčo taisyklės: mokomės bendrauti su savo vadovu

Mergina biure / „Fotolia“ nuotr.
Mergina biure / „Fotolia“ nuotr.
Šaltinis: Žurnalas „JI“
A
A

Jei norite išmokti išmintingai ir efektyviai ginčytis, pirmiausia turite išmokti kalbėti. Pagrindinė bet kurio ginčo sąlyga yra sugebėjimas aiškiai reikšti savo nuomonę. Kitaip visada pralaimėsite. Taigi, šįkart aptarkime, kaip reikėtų kalbėti su savo vadovu.

Tik savižudžiai prieštarauja vadovui – taip galvoja prasti darbuotojai. Jei planuojate kilti karjeros laiptais ir savo darbu duoti kompanijai naudos, turite išmokti prieštarauti viršininkui, drąsiai pateikti savo nuomonę, net jeigu ji kardinaliai skiriasi nuo boso įsitikinimų. Tačiau kaip tai padaryti ir neprarasti darbo?

Vadovas kontroliuoja visus darbus, jų eigą ir atlikimą, jis gali jūsų dienas paversti tikru pragaru. Tačiau lygiai taip pat gali jus padaryti pačiu geriausiu kompanijos darbuotoju. Todėl tapti šefo priešu niekam nepatariama. Ir tik nuo jūsų priklauso, ar vadovas jus išgirs.

Niekada nedemonstruokite viršininkui nepagarbos. Netgi jei kategoriškai nesutinkate, gerbkite jį – vadovo pareigas juk gavo ne šiaip sau ir yra atsakingas už visą kompanijos veiklą. Nepamirškite, kad ir jūs nusipelnote boso pagarbos.

Niekada nesiginčykite su viršininku viešai. Nebent trokštate, kad jus atleistų. Nesutampančias nuomones su šefu aiškinkitės akis į akį.

Jei nesutinkate su boso sprendimu, kalbėkitės tiesiogiai. Nereikia viso to aptarinėti su likusiais bendradarbiais. Pirma, tik pats vadovas gali pakeisti savo nuomonę, antra, tas, kuriam išliesite nepasitenkinimą, gali viską viešai išpasakoti, ir trečia – jūsų purkštavimas neigiamai veikia komandinį darbą.

Problemas spręskite tinkamu metu. Kiekvienas žmogus kritiką priima skirtingai, ir vargu ar bosui patiktų ją išgirsti per pristatymą ar renginį, kur susirinkę daugybė kolegų.

Venkite asmeniškumų. Ginčą organizuokite taip, kad problemą mėgintumėte įveikti kartu su vadovu, o ne kovodama prieš jį. Būkite profesionalūs, objektyvūs, konstruktyvūs ir pagarbūs. Ir būtinai pateikite alternatyvius sprendimus.

Taip pat skaitykite: 8 situacijos, kai vertėtų prikąsti liežuvį

Įsitikinkite, ar viršininkas pasiruošęs priimti kritiką. Kai kurie vadovai, nesvarbu, gerai ar prastai vadovauja, tiesiog nepriima kitų nuomonių. Kraštutiniu atveju kreipkitės į aukščiausią valdžią – turite būti ištikimi kompanijai, o ne tiesioginiam viršininkui. Jei jūsų šefas neturi viršininko, žiūrėkite 7 punktą.

Galbūt pats laikas keisti darbą. Jeigu viską darėte taip, kaip parašyta, ir vis tiek vadovas jūsų negirdi, pradėkite ieškoti kito boso naujame darbe.

Plačiau apie tai, kaip išmokti išmintingai ir efektyviai ginčytis, skaitykite 23-ajame savaitraščio „Ji“ numeryje.

Žurnalo „Ji“ viršelis (23 nr.)
Žurnalo „Ji“ viršelis (23 nr.) / Redakcijos archyvo nuotr.