Kaip reklamos mus apgauna ir paskatina pirkti?

Moteris apsiperka internetu / Vida Press nuotr.
Moteris apsiperka internetu / Vida Press nuotr.
Šaltinis: Elaima.lt
A
A

Kad dauguma reklaminių nuotraukų pagražintos įvairiomis kompiuterinėmis programomis – jokia naujiena. Daugelis suprantame, kad tobulai lygi oda ir nepriekaištingos manekenių kūno linijos yra fikcija, o ne realybė.

Tačiau ar pastebėjote kitą „smulkmeną“ – įspūdingai ir prabangiai reklaminėje fotosesijoje atrodantys drabužiai ar batai kažkodėl parduotuvių lentynose atrodo neįdomūs ir kelia abejonių dėl kokybės. Modeliai – beformiai, spalvos – murzinos, o prabangūs apatiniai dažnai ne koreguoja kūno formas, bet jas tarsi suploja, suspaudžia...

Imate keiksnoti save, kad sugaišote nemažai laiko ir pasidavusi reklaminio plakato vilionėms išsimatavote drabužius, į kuriuos nebūtumėte atkreipusi dėmesio, jei ne ta puiki fotosesija su kokia nors žymia aktore ar modeliu. Ar – dar blogiau, prisižiūrėjusi naujausių mados tendencijų atnaujinote savo garderobą, tačiau jums netinka nei sezono spalvos, nei drabužių modeliai: nei gražūs, nei praktiški.

Pakliūvame į savo vaizduotės spąstus – priimame reklamos siunčiamą žinią, bet neanalizuojame jos kritišku žvilgsniu.

Taip atsitinka, nes pakliūvame į tam tikrus savo vaizduotės spąstus – priimame reklamos siunčiamą žinią, bet neanalizuojame jos reikliu ir kritišku žvilgsniu.

Tiesa, kartais reklaminis siužetas gali tobulai atspindėti būtent mūsų gyvenimo būdą, amžių ir išvaizdos tipą. Tada iš jo pasisėmusios įkvėpimo galime atrodyti irgi įspūdingai. Tačiau visais atvejais reikia skirti reklaminės akcijos kuriamą nuotaiką nuo konkrečių to prekės ženklo daiktų.

Kartais reklamuojamų daiktų nė nematyti arba jie yra itin paprasti, niekuo nesiskiriantys nuo basic drabužių, bet juos nustelbia nuotraukoje pozuojanti žvaigždė. Ja žmonės ir susidomi. Grožėkitės į sveikatą, bet ar tie drabužiai tiks ir jums?

Claudia Schiffer savo vardo megztukų kolekcijos reklamoje
Claudia Schiffer savo vardo megztukų kolekcijos reklamoje

Kitas reklamos kūrėjų triukas – nespalvotos nuotraukos. Jose geriau išryškinamos pozuojančio modelio emocijos, sukuriama pageidaujama nuotaika.

Taip prekės ženklas išsiskiria iš kitų. Tačiau tai nereiškia, kad apsirengusi reklamuojamus apatinius ar pasipurškusi kvepalais irgi jausitės būtent taip, kaip tikėjotės matydama tuos vaizdus.

Erotika labai dažnai pasitelkiama pačių įvairiausių produktų reklamose. Paprastai tai būna gražūs ir estetiški vaizdai, į kuriuos malonu žiūrėti. Tačiau tai daugybės žmonių kūryba: dirba makiažo specialistai, stilistai, apšvietėjai... Tikrovėje, per vieną akimirką, kažin ar pavyktų atkartoti tai, ką jie sukuria per visą darbo dieną.

Todėl grožėkitės, semkitės įkvėpimo, bet nesinervinkite, jei nėriniuoti apatiniai drabužėliai ant jūsų kūno atrodo, švelniai tariant, ne taip gražiai. Juk jūs stovite, einate, o ne gulite išlenkusi ištreniruotus raumenis.

Žaidimas su aplinka irgi dalis reklamos kūrėjų darbo. Žydra jūra, snieguoti kalnai ar saulėta dykuma yra tobulas fonas pabrėžti kokio nors drabužio ar aksesuaro spalvoms bei faktūroms. Tačiau tarp niūrių miesto mūrų ar lietuviškos gamtos fone tie audiniai, nėriniai, mezginiai gali atrodyti kitaip.

Sasha Pivovarova „Mango“ reklamoje
Sasha Pivovarova „Mango“ reklamoje / „Mango“ nuotr.

Vis dažniau reklaminiai vaizdo klipai ar fotosesijos pasakoja kokią nors intriguojančią istoriją. Tai ne šiaip sau gražios moterys ar vyrai rodo daiktus. Kuriamas pasakojimas, kurio dalyviu raginamas tapti ir žiūrovas.

Tai paveiku. Įdomu. Intriguoja. Tačiau ar žengsite į šį virtualų pasaulį? Įjunkite kritinį mąstymą. Juk gyvenimas, buitis ir jūsų spinta tai ne profesionalų komandos sukurti vaizdai. O žingsnis geidžiamo daikto link kainuoja. Ar tas daiktas jums reikalingas? Juk jį įsigijusios nuotaikos iš reklamos neparsinešite. Nors, kita vertus, gyvenime būna įvairių stebuklų?

Bar Refaeli „Agent Provocateur“ reklamoje
Bar Refaeli „Agent Provocateur“ reklamoje / „Agent Provocateur“/Sebastian Faena nuotr.

Vis dažniau reklamose vaizduojamos ne tobulų formų, bet tikros moterys. Juk gražu – nebūtinai 90-60-90? Tačiau jos atrodo tobulai! Semkitės įkvėpimo iš stilistų pastangų, kaip derinti audinius, modelius, aksesuarus. Ir nenusiminkite, jei nepavyksta. Juk matote tik vieną, sustabdytą, akimirką. Vaikščiodamos, dirbdamos tos moterys atrodo taip pat, kaip ir dauguma mūsų.

Ashley Graham
Ashley Graham / Vida Press nuotr.

Patiktų mums reklama ar jos nekęstume – reklamos kūryba jau tampa ne tik verslu, bet ir savotiška meno forma.

Juk ne veltui fotosesijose vis dažniau gražių merginų ir vaikinų vietą užima įdomios, intriguojančios asmenybės. O reklamas filmuoti ar fotografuoti patikima žymiausiems savo srities specialistams bei menininkams.

Todėl reklama tampa gražiu ir įdomiu žaidimu. Nebūtinai gali pavykti atkartoti tai, ką ji deklaruoja, tačiau reklama tampa įkvėpimo šaltiniu, panašiai, kaip jos kūrėjams meno kūriniai, kelionės, asmeninės patirtys.