Nekenčiate savęs reklamuoti? Sėkmę lems jūsų unikalumas, o ne dirbtinis įvaizdis
Savęs reklamavimas ar, kiek griežčiau tariant, savęs pardavimas šiais laikais reikalingas daugelyje sričių, ne tik darbe ar jei esate žvaigždė. Visai gali būti, kad tai skamba nelabai patraukliai ar bauginančiai, jei nedirbate reklamos ar viešųjų ryšių srityje. Bet pažvelkite į tai šiek tiek paprasčiau.
Realiai maždaug tik kas dešimtas žmogus nori save reklamuoti ir geba tai daryti, rašo naujos knygos „The Success Code: How to Stand out and Get Noticed“ („Sėkmės kodas: kaip išsiskirti ir būti pastebėtam“) autorius, karjeros ekspertas iš Didžiosios Britanijos Johnas Leesas.
J.Leeso teigimu, nereikia savęs pardavinėti ar daryti kitiems įspūdį labai išskirtiniu įvaizdžiu. Kad būtumėte pastebėti, nereikia persistengti bandant save kuo geriau pateikti. Tai tema, kuri daugumai kelia sunkumų.
Dažnai kalbama, kad norint ko nors pasiekti, reikia išeiti iš savo komforto zonos. Bet pulti to daryti drastiškai, neapgalvojus tolimesnių veiksmų, tikrai nereikia. Užtenka atsistoti ant komforto zonos ribos, kad išmoktumėte save apsaugoti karjeros pasaulyje.
Kaip jūs atrandate balsą, kuris skamba autentiškai? Siūlau jums kalbėti taip, kaip jaučiatės, kai esate labiausiai atsipalaidavę.
Knygos autoriaus teigimu, norint tinkamai pateikti save, reikia atrasti savo unikalų balsą, savo esmę, suvokti, kuo jūs esate išskirtinis, bet ne dirbtinai tą išskirtinumą kurti. Net jei esate introvertai, tą balsą vis tiek turite, ir stiprų!
„Kaip jūs atrandate balsą, kuris tiek jums, tiek aplinkiniams skamba autentiškai? Aš siūlau jums kalbėti taip, kaip jaučiatės, kai esate labiausiai atsipalaidavę. Būdami su draugais, daug dažniau esate linkę išreikšti susidomėjimą, smalsumą ar laimę, nei kalbėti apie savo sugebėjimus. Jeigu esate pamaloninti ko nors, ką padarėte, kalbėsite apie tai taip, kad neskambėtų tuščiai“, – rašo J. Leesas.
Svarbus dalykas – sudaryti teisingą įspūdį apie save, parodyti aplinkiniams, kokie jūs esate iš tikrųjų (šiuo atveju geriau būtų eksploatuoti geriausias savo savybes).
Autorius paaiškina, kad „savęs projektavimas“ yra svarbus dalykas, bet dažnai netinkamai suprantamas. Tai yra labiau apie tai, kad reikia pirmiausia rodyti tikrą susidomėjimą kitais, kad taptumėte žmonėmis, su kuriais kiti nori bendrauti ir apskritai turėti reikalų.
Keli J.Leeso patarimai, kurie gali būti naudingi mezgant pažintis ar dalyvaujant darbo pokalbyje.
- Jei dalyvaujate verslo ar kito pobūdžio konferencijoje, galite susipažinti su jums įdomiais žmonėmis pasakydami ką nors pozityvaus ir įdomaus, ką būtų sunku ignoruoti. Kad ir frazę: „Visa tai man labai nauja, bet išties įdomu. O jums?“
- Jei pokalbyje su potencialiu darbdaviu deratės dėl darbo sąlygų, aptarkite, kada norite pradėti dirbti, išsiaiškinkite, ar laisvai duodamos atostogos, ar yra tolesnių mokymų galimybė, taip pat koks tiksliai bus jūsų vaidmuo įmonėje – iškart susižinokite, koks tai yra darbas, kad išvengtumėte galimų nusivylimų. Jūs sulauksite aiškumo, o potencialiam darbdaviui parodysite, kad gerai save vertinate, daug siekiate gyvenime ir norite tobulėti.
- Ko gero, darbo pokalbyje būsite prašomi įvardyti konkrečią sumą. Jei norite tikrai geros algos, prieš tai pasidomėkite, kokia yra vidutinė jūsų užimamų pareigų, turint panašią patirtį kaip jūsų, alga ir padidinkite ją 15 proc. Tai paliks erdvės deryboms ir abi pusės turėtų likti patenkintos.
- Jei jums pasiūlė darbą, vartokite pozityvius terminus. Darbdaviai nori matyti entuziazmą ir atsidavimą, todėl kalbėkite, kad jums patiko darbo pokalbis ir kad jūs labai džiaugiatės, gavę šį darbo pasiūlymą. Labai svarbus jūsų tonas, elgesys.
- Autorius teigia, kad nebūtina slėpti darbo pokalbių metu, kad dalyvavote ar dalyvausite dar keliuose, tačiau jei jau po pokalbio sulaukėte darbo pasiūlymo, tikrai neverta sakyti, kad laukiate kitų rezultatų. Tiesiog atrodys (o gal taip ir yra?), kad tas darbas jums nėra labai įdomus.
- Jei norite dar palaukti kitų darbdavių sprendimo, nerodykite, kad nenorite įsipareigoti. Tiesiog pasakykite, kad jums reikia šiek tiek laiko apgalvoti pasiūlymui ir tolesnėms deryboms dėl darbo sąlygų.