Kodėl žmonės skundžiasi?
Visi savo aplinkoje pažįsta žmonių, kurie nuolat skundžiasi, o kartais savo skundais sugadina net tik rytą, bet ir visą dieną. O gal ir patys neretai taip elgiatės?.. Yra tam tikrų psichologinių paaiškinimų, kodėl žmonės taip elgiasi.
Įsivaizduokite, kad visą dieną dirbote ir jau artėjant darbo galui, jūsų vadovas praneša, kad viską reikia pradėti iš naujo. Be jokios abejonės, pradedate skųstis bendradarbiams, kaip viskas neteisinga, kaip jūsų laikas ir jėgos švaistomos vėjais.
Žmonės skundžiasi dėl įvairių priežasčių: nori dėmesio, siekia manipuliuoti ar laukia pritarimo.
Skundimasis gali padėti nusiraminti, svarbu žinoti, kaip išreikšti nepasitenkinimą ir nusivylimą. Tačiau kai kuriems žmonėms, skundimasis yra įprotis. Jie tiesiog ieško paramos, bet nenori nieko keisti, dėti pastangų, kad būtų geriau.
Psichologai tikina, kad tie, kurie skundžiasi, tikėdamiesi pasiekti tam tikrų rezultatų, yra laimingesni nei tie, kurie paprasčiausiai daro tai tik dėl savęs. Skundai yra naudingi tik tada, kai siekiama tikslo. Pavyzdžiui, jei skundžiatės bendradarbiui, kad neišsimiegojote, nieko nepakeisite, bet jei pasiskųsite, kad neveikia liftas, tikėtina, kad jis bus sutaisytas ir skundimosi priežastys išnyks. Visgi žmonės linkę skųstis dėl įvairiausių priežasčių ir turėdami net slaptų tikslų.
Skundžiamės dėl įvairių priežasčių
Žmonės skundžiasi dėl įvairiausių priežasčių. Kai kurios jų net atrodo pateisinamos. Tačiau jas žinant, gali lengviau suprasti ir artimuosius, ir save.
Norima gauti dėmesio
Kai kurie žmonės nori gauti dėmesio bet kokia kaina. Galbūt nė patys nepajaučia, kai pradeda skųstis dėl visiškų niekų net patys nesuprasdami, kad aplinkiniams tai gali būti tikra kančia. Tokį žmogų reikėtų išklausyti, skirti jam dėmesio. Tačiau jei matote, kad jus toks skundimasis vargina, reikėtų rasti būdą, kaip jam tai pasakyti.
Siekiama atsikratyti atsakomybės
Bendradarbis gavo užduotį iš darbdavio ir mano, kad ją gali atlikti kas nors kitas, kad tai – ne jo atsakomybė. Todėl vaikšto ir skundžiasi, kaip neteisingai elgiamasi su skirtingais darbuotojais. Tikriausiai bumba išsamiai pasakodamas, kiek daug kitų darbų turi, kaip niekas nevertina jo darbo ir dar drįsta užkrauti kitą, kuris visai jam nepriklauso. Tai yra akivaizdus ženklas, kad žmogus bando atsikratyti atsakomybės, kad savo skundais mėgina darbus užkrauti kitiems.
Giriamasi savo pranašumu
Skundus žmonės gali panaudoti kaip paslėptas pagyras. Jei išgirdote sakant: „Kaip aš nemėgstu, kai vairuodami žmonės nerodo posūkio signalo! Kas tokiems išvis suteikė teisę vairuoti. Aš niekada taip nesielgiu...“ Toks skundas yra akivaizdus savo pranašumo demonstravimas, nes žmogus, kuris skundžiasi, mano žinąs, kaip reikia elgtis tinkamai. Tam tikra prasme, žmogus tarsi parodo, kad laikosi aukštų standartų.
Laukiama pritarimo
Daugelis žmonių nori jausti pritarimą, suprasti, kad yra sutinkama su jo požiūriu. Ar pastebėjote, kad bendradarbė nuolat skundžiasi dėl bendražmogiškų dalykų, kad sulauktų bent pritariamo žvilgsnio ar galvos linktelėjimo. O jei dar išgirstate klausimą, ar jūs taip pat nemanote, ar jums taip nėra nutikę, gali suprasti, kad žmogus nori pritarimo, jaustis, kad yra ne vienas su savo bėdomis ir požiūriu, kad jis mąsto taip, kai visi.
Neretai senyvo amžiaus žmonės skundžiasi įvairiais dalykais – kainomis, transportu, jaunimu ir t. t. – net nenorėdami diskutuoti apie keliamą problemą, o laukdami pritarimo ir supratimo, o neretai tokiu būdu bando užmegzti ryšį, pradėti pokalbį.
TAIP PAT SKAITYKITE Ištuštėjusio lizdo sindromas: tai gali būti naujas gyvenimo etapas
Manipuliuojama kitais
Kai kurie žmonės skundžiasi norėdami manipuliuoti kitais, palenkti į savo pusę, nes mano, kad tai paveikiausias būdas. Pavyzdžiui, reikėtų susimąstyti, jie išgirsite sakant: „Jo idėjos yra visiškai netikusios. Kaip įmanoma ką nors sukurti šitaip dirbant? Mano komandoje tokių dalykų niekada nebūna...“. Tokius skundus galima pastebėti darbovietėse. Dažniausiai pabrėžiami neigiami aspektai. Jei pastebėjote, kad skundžiamasi tokiu būdu, pasistenkite neužkibti ant tokio žmogaus kabliuko, nes neaišku, kokie yra tikrieji ketinimai.
4 priežastys, kodėl turėtumėte mažiau skųstis
Švaistote savo laiką ir energiją
Neigiamos emocijos, kurias sukeliate skųsdamiesi, išties atima daug energijos. Psichologai yra ne kartą kalbėję, kad pesimistai kur kas greičiau pavargsta, yra viskam abejingesni. Kai kitą kartą jausitės išsekę paklauskite savęs, ar šiandien per daug nesiskundėte.
Be to, nuolat besiskųsdami jūs iššvaistote daugybę laiko, kurį galėtumėte panaudoti darbams atlikti. Kol vienam ar kitam kolegai, o gal artimajam išpasakojote savo nuogąstavimus, gal jau būtumėte ir įveikę paskirtą užduotį.
Negalite skirti laiko svarbiems dalykams
Pikto vairuotojo gestas nustelbia tai, kokia graži diena išaušo, o išlietas puodelis kavos sugadina visą rytą, todėl pusdienį vaikštote ir visiems tai pasakojate skleisdami blogą energiją?
Jei tai galite sau pritaikyti, daug dalykų praleidžiate pro akis ir ausis, sunku pradėti darbo dieną. Koncentruodamiesi tik į blogus dalykus, praleidžiate daug gerų, esminių.
Tie, kurie skundžiasi, gyvena trumpiau?..
Jei nuolat skundžiatės, greičiausiai esate nuolat pavargęs, apimtas streso, nes kai bambate, didinate įtampą. Todėl gali padidėti kraujospūdis arba net sutrikti širdies veikla. Mokslininkai yra įrodę, kad ramūs, pozityvūs žmonės gyvena ilgiau negu tie, kurie yra viskuo nepatenkinti.
Žmonės vengia tų, kurie nuolat skundžiasi
Patikėkite, niekam nėra smagu kalbėtis su žmogumi, kuris visą laiką skundžiasi ir yra nelaimingas. Nuolatinis burbėjimas iš tikrųjų priverčia žmones nuo jūsų trauktis, nes suteikia jiems neigiamų emocijų. Pagalvokite, ar nuolat besiskųsdami neprarasite draugų?
TAIP PAT SKAITYKITE Neverkiate? Kenkiate savo organizmui