Olimpiados atidarymo šou skandalas netyla: „drag“ karalienė atskleidė, ar parodijavo Paskutinę vakarienę

Olimpinių žaidynių atidarymo ceremonija / Stopkadras
Olimpinių žaidynių atidarymo ceremonija / Stopkadras
Šaltinis: Žmonės
A
A

Kalbos apie Paryžiaus olimpinių žaidynių atidarymo ceremoniją aidi iki šiol. Tiesa, ne ką tyliau nei susižavėjimo šūksniai, skrieja ir kritika – ypač daug jos sulaukė pasirodymo fragmentas, kuriame, kaip spėta, buvo parodijuojama Paskutinė vakarienė. Nors organizatoriai iškart suskubo tai neigti, šou dalyviai atskleidžia kiek kitokias detales.

Penktadienį olimpinių žaidynių atodarymo ceremonijoje Paskutinę vakarienę priminęs „drag“ karalienių pasirodymas iki šiol kelia audras. Jį kone iškart pasmerkė kelios katalikų grupės ir Prancūzijos vyskupai, teigę, kad Thomo Jolly režisuotas šou priminė patyčias iš krikščionybės.

Kritikai daugiausia dėmesio skyrė scenai, kurioje šokėjų, „drag queen“ personažų ir didžėjų pozos priminė Paskutinės vakarienės – paskutinio Jėzaus valgymo su apaštalais – vaizdus.

Tiesa, patys organizatoriai iškart po pasirodymo pareiškė, kad tai – nesusipratimas. Atstovai tvirtino, kad T.Jolly neparodijavo visame pasaulyje žinomo meno kūrinio, o tiesiog atidavė pagarbą graikų mitologijai ir Dioniso šventei.

„Idėja buvo surengti didelį pagonišką vakarėlį, susijusį su Olimpo dievais“, – sekmadienį kanalui BFM sakė pasirodymo režisierius Thomas Jolly.

Visgi šiame pasirodyme dalyvavęs reperis, „drag“ šou atstovas Piche, kalbėdamas su Prancūzijos žiniasklaida, turėjo kitokią nuomonę. Jis teigė, kad pasirodymo metu išties norėta sukurti Paskutinės vakarienės vaizdą.

„Sulaukiau daug palaikymo žinučių iš žmonių, kurie labai džiaugėsi, kad ten buvau, ir labai nustebo, kad atidarymo ceremonijoje dalyvavo „drag“ karalienės. Menas visada skiria. Jei jis nesujaudina žmonių, tai man nėra menas“, – sakė jis ir pridūrė, kad Paskutinės vakarienės parodija „nėra provokacija, nes tai biblinis atvaizdas, kuris popkultūroje naudojamas jau dešimtmečius ir niekada nekėlė problemų“.

„Nebuvo jokių provokacijų ar ko nors, kas būtų tikrai nepadoru. Mes visai nesityčiojome iš paveikslo“, – pridūrė „drag“ karalienė.

Tai, kad scenoje buvo parodijuojama Paskutinė vakarienė, galiausiai patvirtino ir Paryžiaus olimpinių žaidynių atstovas spaudai. Jis pripažino, kad penktadienio atidarymo ceremonijoje rodytą prieštaringai vertinamą Paskutinės vakarienės „drag show“ versiją iš tiesų įkvėpė kultinė Da Vinčio freska, nors po audringos reakcijos iš pradžių bandė tai griežtai paneigti.

„Kurdamas scenografiją Thomas Jolly sėmėsi įkvėpimo iš garsiojo Leonardo da Vinčio paveikslo“, – šeštadienį „The Post“ paskelbtame pranešime teigė olimpinių žaidynių atstovas spaudai.

„Jis nėra pirmas menininkas, ieškojęs įkvėpimo visame pasaulyje žinomame meno kūrinyje. Prieš jį tai darė daugelis – nuo Andy Warholo iki „Simpsonų.“