Slaptas dizainerių rūbų išpardavimas – į Lietuvą atvežta pasaulinė praktika
Daugelyje užsienio šalių neretai yra taikoma „Sample sale“ praktika, kuomet garsūs dizaineriai išparduoda savo kūrinius daug mažesnėmis kainomis.
Jų pirkėjai jau nebegali įsigyti niekur kitur, tik vykstančiame išpardavime. Tokia jungtinio dizainerių išpardavimo patirtis Lietuvoje pirmą kartą buvo išbandyta tik pernai, komunikacijos agentūros „A|PR“ iniciatyva, tačiau akivaizdu, kad idėja patiko ne tik šalies dizaineriams, bet ir kokybiškų rūbų mažesnėmis kainomis norinčioms įsigyti pirkėjoms.
Pirmojo pernai Lietuvoje įvykusio dizainerių rūbų išpardavimo idėjos autorė, mados ir gyvenimo būdo komunikacijos agentūros „A|PR“ įkūrėja Aušra Prasauskaitė į „Sample sale“ idėją atkreipė dėmesį gyvendama užsienyje. Tokia praktika taikoma visose didžiosiose mados sostinėse, kur savo būstines įsirengę didieji madų ženklai.
„Idėja padeda išspręsti dviejų grupių problemas. Pirmiausia, visi kūrėjai turi likučių, kurie yra puikūs ir kažkam labai patrauklūs, tačiau iš anksto užsakinėjant gamybą yra be galo sunku tiksliai prognozuoti, kiek vieno ar kito daikto bus parduota po pusmečio. Kitoje pusėje turime moteris, kurios nesivaiko greitai prabėgančių tendencijų, tačiau ieško kokybiškų dizainerių kūrinių, nori atnaujinti garderobą ir atidžiai skaičiuoja savo mėnesio biudžetą. Pirmąjį kartą sulaukėme ne tik didžiulio pirkėjų srauto, bet ir jų padėkų už tokią iniciatyvą, tad neabejoju, kad dabar jis pavyks dar sėkmingiau“, - sakė A. Prasauskaitė.
Šalies moterys dažnai susižavi lietuvių dizainerių kuriamais rūbais, tačiau brangi vienetinių rūbų bei aksesuarų gamyba šiuos kūrinius paverčia prieinamais ne kiekvienam. Sulaukus kito sezono, dažniausiai jau matytų dizainerių drabužių neberandame, todėl toks išpardavimas – puiki proga ne tik įsigyti norimą rūbą pigiau, bet ir rasti tai, ko prekyboje jau nebėra.
Kitą savaitę sostinėje vyksiančiame „Didžiajame LT dizainerių išpardavime: pavasaris/vasara“ praėjusių metų pavasario ir vasaros rūbų kolekcijas išparduos daugiau nei dešimt šalyje puikiai žinomų dizainerių. Tris dienas moterys turės galimybę įsigyti kokybiškus šalies kūrėjų gaminius už itin patrauklią kainą, tačiau ribotas prekių kiekis privers nesnausti ir skatins tų pirkėjų konkurenciją, kurios siekia stilingiausių rūbų.
2016 m. įvykęs „LT dizainerių sample sale“ neliko nepastebėtas ir inovacijų kultūrą skatinančio renginio – „Login“ apdovanojimų. Moteriškai auditorijai skirtas pirmasis jungtinis geriausių Lietuvos dizainerių pavyzdžių išpardavimas ir jo komunikacija „Facebook“ tinkle yra nominuoti „Socialinių medijų reklama / kampanija“ kategorijoje.