Oksana Pikul įvardijo keturis dalykus, kurie kenkia jos imunitetui: „Dėl to ant savęs pykstu“

Oksana Pikul / Laidos „Sveikas rytojus“ nuotr.
Šaltinis: Pranešimas spaudai
AA

Imuninė sistema atlieka gyvybiškai svarbų vaidmenį mūsų organizme. Ši sistema apsaugo kūną nuo kenksmingų medžiagų, mikrobų ir ląstelių pokyčių, kurios iššaukia įvairias ligas. Žiemą, kuomet aplinkoje daugėja virusų, turime būti atsargesni, privalome labiau pasirūpinti savo sveikata. Kaip galime efektyviai sustiprinti savo imuninę sistemą ir jos veiklą?

Grožio namų savininkė, vizažo meistrė bei dainininkė Oksana Pikul sveikatos ir sveikos gyvensenos laidoje „Sveikas rytojus“ pasakojo, kad gyvenant greitu tempu ir bandant visur suspėti, dažnai gali pamiršti pasirūpinti savo sveikata ir imuniteto stiprinimu.

Anot žinomos moters, prie jos imuninės sistemos susilpnėjimo prisideda ne tik intensyvus gyvenimo režimas, bet ir daugelis kitų veiksnių.

„Man ypatingai sudėtinga laikytis paros režimo. Iš visų jėgų stengiuosi tai daryti, tačiau vakarais visada atsiranda įvairiausių reikalų ir tada suprantu, kad liko mažiau laiko miegui, o mano organizmui jo reikia tikrai daugiau. Todėl ant savęs pykstu, nes režimas yra vienas pagrindinių dalykų imuniteto stiprinimui. Labiausiai mano imunitetą silpnina stresas, prastas miegas, ritmo neturėjimas bei mityba. Kai šie dalykai dominuoja, pradedu jausti nuovargį, nebejaučiu džiaugsmo dirbdama. Tada suprantu, kad po dienos ar dvejų aš tiesiog susirgsiu, turėsiu gerklės skausmą, gal netgi migreninį skausmą“ , – pasakojo Oksana Pikul.

Oksana Pikul

TV8 laidoje „Sveikas rytojus“ O.Pikul pasakojo, kad pajutusi imuninės sistemos susilpnėjimą, ji imasi griežtų ir efektyvių būdų.

„Per skubėjimą ar norą padaryti daugiau, mano organizmas neretai nusilpsta, tuomet ir renkuosi poilsį bei dienas sau. Norisi turėti kažkokį savaitgalį, išvyką tam, kad pailsėtų mintys, siela ir kūnas. Poilsis sanatorijoje leidžia pabūti su šeima, pasidaryti atitinkamas procedūras, pailsėti, paplaukioti, galų gale, pavalgyti sveiko, skanaus maisto. Aš manau, kad tai taip pat prisideda prie mūsų imuniteto stiprinimo, nes sveikas žmogus yra laimingas žmogus“, – kalbėjo žinoma moteris.

Be poilsio sanatorijose, O.Pikul pasakojo, kad prie jos imuniteto stiprinimo prisideda ir dar vienas labai svarbus dalykas.

„Aš skiriu didelį dėmesį maisto produktams. Man svarbu kokybiški maisto produktai ir jų apdorojimo būdai. Dėl blogai apdoroto maisto yra tekę net apsinuodyti maistu. Kadangi aš mėgstu naminį maistą, stengiuosi kiek įmanoma ir kiek man leidžia laikas gaminti pati. Žinoma, beprotiškai mėgaujuosi ir mamos namine virtuve. Dabar kai suprantu, kas yra tas imunitetas, stengiuosi pakeisti gyvenimo būdą, kad mano organizmas išliktų stiprus“ , – apie imuninę sistemą pasakojo O.Pikul.

Oksana Pikul-Jasaitienė

Laidoje kalbėjęs psichoterapeutas, fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojas Arvydas Balčius, atskleidė, kad norint palaikyti gerą imuninę sistemą ir jos veiklą, reikia laikytis vienos taisyklės.

„Nesvarbu, ar tai yra žiema ar vasara, tam, kad imuninė sistema normaliai funkcionuotų, turime laikytis pagrindinės trijų aštuonetų taisyklės: 8 valandos miegui, 8 valandos darbui ir 8 valandos poilsiui. Tačiau poilsis yra skirstomas į dvi kategorijas: pasyvų ir aktyvų poilsį. Jei mes užsiimame tik pasyviuoju poilsiu – gulime, sėdime, žiūrime televizorių, tada iškyla klausimas ar mūsų organizmas tikrai ilsisi ar pavargsta dar labiau? Tuo tarpu aktyvus poilsis, kaip judėjimas, ėjimas, puikiai subalansuoja mūsų organizmą, jo psichinę, emocinę ir fizinę būklę“ , – kalbėjo gydytojas.

Pasak gydytojo A.Balčiaus, aktyvus poilsis padeda ne tik imuninei sistemai, bet ir visai mūsų organizmo veiklai, nes judėjimas skatina mūsų kūną dirbti.

„Kiekvienas mūsų nueitas žingsnis organizme sukelia daugybę įvairių reakcijų. Judėjimo dėka mūsų organizmas išlieka subalansuotas. Sniegas, pusnys, minkšta danga apsunkina mūsų judėjimą, bet tuo pačiu – palaiko balansą organizme ir jo funkcionavime. Judėdami mes padedame savo širdžiai, nes susitraukinėja mūsų raumenys, taip pat gerėja kraujotaka. Kiekvieną dieną judėdami, nesvarbu, ar einame greitu tempu, bėgame ristele ar užsiimame šiaurietišku ėjimu, mes padedame patys sau“ , – apie aktyvaus poilsio naudą pasakojo gydytojas A.Balčius.

Medikas laidoje atskleidė ir būdus, kaip šaltuoju metu laiku sustiprinti savo imuninę sistemą.

„Mes tikrai galime sėkmingai suaktyvinti savo imuninę sistemą, lauke esant minusinei oro temperatūrai. Kai išeiname pasivaikščioti šaltas oras, patekdamas per mūsų kvėpavimo takus, nosyje yra sušildomas ir tai savotiškai sudirgina mūsų jutiklius. Šie jutimai siunčia impulsus į mūsų smegenis ir ten įsijungia visa eilė organizmo sistemų, tarp jų – ir imuninė sistema. Norėdami sustiprinti imunitetą, mes galime pabūti lauke prie minus 10 laipsnių šalčio. Pabūdami lauke ne ilgiau 30 sekundžių ir tik su apatiniais mes tikrai organizmo neperšaldysime. Taip pat, nors ir aktyviai nesportuojame, galime maudytis 0 laipsnių vandenyje, bet ne ilgiau nei 10-15 sekundžių. Tokiame vandenyje mes gauname stiprų stresą, savotišką šoką, bet tai tikrai neprives prie peršalimo, o atvirkščiai – suaktyvins imuninės sistemos veiklą, – pasakojo specialistas.

„Sveikas rytojus“ – sekmadieniais, 12 val. per TV8 televiziją.

Skaitykite daugiau