Ar pasinaudojame vartotojų teisėmis?
Kovo 15-oji – Europos vartotojų diena. Kiekvienas kasdien einame į parduotuves, įsigyjame įvairių daiktų. Bet ar žinome savo teises? O gal nusipirkę nekokybišką produktą, daiktą ar nemandagiai aptarnauti į viską numojame ranka? O taip būti neturėtų.
Nusipirkote nekokybišką maisto produktą? Netylėkite
Maistas yra tas produktas dėl kurio dažniausiai nebegrįžtame į parduotuvę. Tačiau net jei įsigijote prastos kokybės gaminį, privalu kreiptis. Jūs turite teisę pareikalauti, kad prekės būtų pakeista arba grąžinti pinigai. O jei pastebėjote, kad nusipirkote prekę, kurios galiojimo laikas baigėsi, irgi turite visas teises elgtis taip pat, tik nepamirškite su savimi turėti pirkimo kvitą. Atsiminkite, kad prekės keičiamos tik pirkimo vietoje.
Jūs turite teisę pareikalauti, kad prekės būtų pakeista arba grąžinti pinigai.
Daugelis nežino, kur kreiptis įsigijus nekokybišką produktą ar jei kilo konfliktas su pardavėju. Pirmiausiai, jei esate nepatenkinti, turėtumėte parašyti raštišką kreipimąsi, kurį pardavėjas privalo ne vėliau nei per 3 darbo dienas raštu kreipti į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą, o jos gautus rezultatus pranešti vartotojui.
Jei esate nepatenkinti apsipirkę internetu
Tikriausiai kiekvienas ką nors vis perka internetu, nes tai labai patogus būdas. Tačiau nutinka visko, ir neretai prekės pasiekia mus nekokybiškos arba nepasiekia išvis. Kokios vartotojų teisės, jei perkate internetu?
Apžiūrėkite tik gavę. Jei gavote pažeistą prekę, bet defektą pastebėjote tik grįžę namo, tokia situacija tampa tik jūsų problema. Atsiminkite, kad turite prekę apžiūrėti atsiėmimo metu, o jei pasirašėte kurjerio duotą dokumentą, prekę parsinešėte namo, įrodyti, kad prekė jus pasiekė prastos kokybės, gali būti sunku.
DAUGIAU SKAITYKITE Tinkamai elgtis su pinigais padės keli paprasti žingsniai
Jei nutraukėte pirkimą. Jei nutraukėte pirkimą ne vėliau kaip 14 dienų nuo tos dienos, kai pardavėjas gavo jūsų pranešimą apie sutarties atsisakymą, privalo jums grąžinti sumokėtus pinigus. Tačiau papildomos išlaidos (siuntimo išlaidos) negrąžinamos.
Jei prekė nepatinka. Jei jums prekė nepatinka, turite teisę per 14 dienų ją grąžinti. Tačiau turite užpildyti prašymą ir aiškiai išdėstyti, kodėl atsisakote prekės.
Jei prekės negavote. Kartais pasitaiko, kad prekės, kurią užsisakėte internetu, keliauja labai ilgai. Jei prekės negavote laiku, turite teisę atsisakyti prekės ir prašyti grąžinti pinigus bei kitas išlaidas.
Jei suteikta paslauga – nekokybiška
Medicinos paslaugos. Gydytojas turi pateikti visą informaciją apie gydymą: gydymo eigą, galimas pasekmes, rezultatus, kitas gydymo priemones. Jei manote, kad jums buvo suteikta nekokybiška paslauga, galite pateikti skundą įstaigos administratorei ar vadovui. Toks skundas turi būti išnagrinėtas per 20 darbo dienų.
TAIP PAT SKAITYKITE Stereotipus laužanti fotosesija: laimingai nuotakai nebūtina S dydžio suknelė
Aviakompanijų paslaugos. Pirkėjas turi teisę bet kada atsisakyti turizmo paslaugų. Jei pirkėjas atsisako dėl priežasčių, kurių jis negali kontroliuoti, tada įmonė turi grąžinti pinigus. Bet jei priežastys priklauso nuo pirkėjo (pavyzdžiui, liga), tada turi atlyginti organizatoriaus patirtus nuostolius. O jei organizatorius negali pagrįsti nuostolių, tada turi grąžinti pinigus vartotojui.
Atsiminkite – grąžinamos ne visos prekės
Daugelis net neįtaria, kad yra prekių, kurių grąžinti negalima, todėl prieš pirkdami, turėtumėte išsiaiškinti, ar jūsų prekė nepatenka į tokį sąrašą. Tai yra:
- parfumerijos, kosmetikos ir tualetiniai preparatai,
- pėdkelnės, kojinės,
- apatiniai drabužiai, pižamos, liemenėlės,
- kūdikių drabužėliai,
- brangakmeniai,
- optikos, fotografijos prietaisai,
- elektros mašinos ir įrenginiai, garso įrašymo bei televizijos vaizdo aparatai,
- medicinos prietaisai,
- patalynės reikmenys,
- žaislai ir kt.
Visgi, jei net tokia įsigyta prekė buvo nenaudojama, neišpakuota, su pirkėju galite tartis, galbūt pavyks prekę grąžinti.